این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم زمین، جلد ۱۸، شماره ۷۱، صفحات ۱۵۵-۱۵۹

عنوان فارسی بررسی اثر فاصله ایستگاه‌های GPS از خط گسل در دقت برآورد پارامترهای مکانیکی یک گسل
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، یک شبکه GPS برای مطالعه پارامترهای مکانیکی گسل طراحی می‌شود. الگوی کشسان مورد استفاده، تابعی از پارامترهای مکانیکی گسل واقع در یک محیط کشسان و همگن است. پارامترهای مورد نظر عمق قفل شدگی و سرعت لغزش گسل است.  با ذکر چند نمونه عددی، اثر فاصله ایستگاه‌های شبکه از خط گسل بر دقت برآورد پارامترهای فوق بررسی شده‌است. نتایج نمونه عددی نشان می‌دهد که فقط با تغییر محل ایستگاه‌ها در یک شبکه فرضی، دقت تعیین عمق قفل‌شدگی و سرعت لغزش گسل به ترتیب از  به مقدار  بهبود می‌یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of GPS Stations Distances from Fault Trace in the Estimation Accuracy of Fault Parameters
چکیده انگلیسی مقاله In this study work the idea of the optimal design of GPS monitoring network is extended in order to estimate the parameters of a single strike slip fault: i.e. slip rate and locking depth. By using some numerical examples, the influence of the GPS station distances from the fault trace has been investigated. The results show that far GPS stations have more advantages for estimating of slip rate. In contrast, the near stations are important for locking depth.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا کریمی دهکردی |
دانشگاه خواجه‌نصیرالدین‌طوسی، تهران، ایران

بهزاد وثوقی |
دانشگاه خواجه‌نصیرالدین‌طوسی، تهران، ایران

یحیی جمور |
سازمان نقشه برداری کشور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.gsjournal.ir/article_57005_db92a99ec7c17d30cdc67ba648b1f71a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/960/article-960-597134.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات