توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۸۵-۲۰۳

عنوان فارسی الگوی سنجش کارآفرینی شرکتی با توجه به شاخص‌های درون سازمانی و اثرگذاری آن برکارآفرینی (مطالعه موردی: بنگاه‌های صنعت نساجی استان یزد)
چکیده فارسی مقاله این تحقیق به‌دنبال ارزیابی ویژگی‌های برازندگی یک الگوی سنجش کارآفرینی شرکتی است که با اندازه‌گیری شاخص‌های درون سازمانی اثرگذار بر ادراک مدیران میانی، برای توسعه‌ی کارآفرینی شرکتی شکل می‌گیرد. برای استخراج داده‌ها از پیشینه‌ی پژوهشی موضوع و ابزار پیمایش استفاده شد. نمونه‌گیری پیمایش از 108 نفر از مدیران بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعت نساجی استان یزد و به صورت تصادفی طبقه‌بندی شده، به‌عمل آمده است. از این‌رو 100 پرسش‌نامه برای تکمیل به مدیران میانی بنگاه های کوچک و متوسط شاخه نساجی استان عرضه شد و 58 پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. نتایج نشان‌دهنده‌ی وجود عامل‌های مکنون درون سازمانی مجزا با عناوین پشتیبانی مدیریت، آزادی عمل کاری، استفاده از برنامه‌های تقویتی، دسترسی به زمان و محدودیت‌‌های سازمانی است. اعتبار الگوهای مفهومی استخراج شده مربوط به هریک از عوامل درون سازمانی، با تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد. هم‌چنین نتایج، نشان‌دهنده‌ی تایید روابط علّی بین شاخص‌ها و عامل‌های مکنون است. در ادامه شش الگوی علّی مفهومی از روابط بین شاخص‌های مشهود و عامل‌های مکنون درون سازمانی شناسایی و آزمون شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی وی سنجش کارآفرینی شرکتی با توجه به شاخص‌های درون سازمانی و اثرگذاری آن برکارآفرینی (مطالعه موردی: بنگاه‌های صنعت نساجی استان یزد)
چکیده انگلیسی مقاله تحقیق به‌دنبال ارزیابی ویژگی‌های برازندگی یک الگوی سنجش کارآفرینی شرکتی است که با اندازه‌گیری شاخص‌های درون سازمانی اثرگذار بر ادراک مدیران میانی، برای توسعه‌ی کارآفرینی شرکتی شکل می‌گیرد. برای استخراج داده‌ها از پیشینه‌ی پژوهشی موضوع و ابزار پیمایش استفاده شد. نمونه‌گیری پیمایش از 108 نفر از مدیران بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعت نساجی استان یزد و به صورت تصادفی طبقه‌بندی شده، به‌عمل آمده است. از این‌رو 100 پرسش‌نامه برای تکمیل به مدیران میانی بنگاه های کوچک و متوسط شاخه نساجی استان عرضه شد و 58 پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. نتایج نشان‌دهنده‌ی وجود عامل‌های مکنون درون سازمانی مجزا با عناوین پشتیبانی مدیریت، آزادی عمل کاری، استفاده از برنامه‌های تقویتی، دسترسی به زمان و محدودیت‌‌های سازمانی است. اعتبار الگوهای مفهومی استخراج شده مربوط به هریک از عوامل درون سازمانی، با تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد. هم‌چنین نتایج، نشان‌دهنده‌ی تایید روابط علّی بین شاخص‌ها و عامل‌های مکنون است. در ادامه شش الگوی علّی مفهومی از روابط بین شاخص‌های مشهود و عامل‌های مکنون درون سازمانی شناسایی و آزمون شد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قدرت‌اله طلایی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_23536_b9ee6d2baec27e5c5ddb3587d5d7e2b2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-594955.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات