این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۷-۲۶

عنوان فارسی شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه‌ی خود- خدماتی مسافر در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما"
چکیده فارسی مقاله "هما" و شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه در این قلمرو بوده و از روش تحقیق ترکیبی و روش فرایندی تحلیل موریسون استفاده شده است. جامعه‌ی آماری در بخش کیفی مدیران شرکت "هما" و در بخش کمّی مسافران این شرکت می‌باشند. در بخش کیفی با 20 نفر خبره مصاحبه‌ی عمیق انجام و جلسه‌های گروه کانونی برگزار شد. در بخش کمّی نمونه‌گیری با استفاده از فرمول کوکران و هم‌چنین 203 عدد پرسش‌نامه‌ی توزیع شده بین مسافران انجام شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی به روش کدگذاری باز و در بخش کمّی با استفاده از نرم‌افزار spss انجام پذیرفت. یافته‌های تحقیق نشان می دهد اقدامات انجام شده در زمینه‌ی کیوسک بسیار اندک و زمینه‌ی تلفن همراه برای شرکت "هما" کاملاً بکر است. از مهم‌ترین فرصت‌های کارآفرینانه در زمینه‌ی وب می‌توان به پیاده‌سازی عملیات مدیریت پروفایل مسافر، در خود- خدماتی مسافر با کیوسک به عملیات پیش از پرواز مسافر در فرودگاه اشاره کرده و هم‌چنین در زمینه‌ی تلفن همراه ارسال اطلاعات پروازی را فرصتی کارآفرینانه در راستای توسعه‌ی کسب‌وکار شرکت معرفی کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تشخیص فرصت، خود- خدماتی مسافر، صنعت هواپیمایی، فرصت کارآفرینانه،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم کورانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

محمود احمدپور داریانی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_24399_2f73aed48e7e15e6a3b4e6f85091299e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-594938.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات