این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۲۹، شماره ۲، صفحات ۱-۲۷
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
1. Critical Discourse Analysis 2. ELT 3. Ideology 4. Linguistic Imperialism 5. Textbook،
عنوان انگلیسی
An Analysis of the Ideological Content of Internationally-Developed British and American ELT Textbooks
چکیده انگلیسی مقاله
This study examines the ideological content of six internationally-used ELT textbooks, three British and three American. Applying the theory and procedures of critical discourse analysis (CDA), three aspects of the conversations in the textbooks, i.e. content, relations, and positions were examined. Results suggest that in terms of content, British textbooks tend to entertain the students while American textbooks include more occupational and business-related issues. Regarding relations, characters in the conversations were placed in socially equal roles. Moreover, inequalities were rarely addressed in the interactions and there was little attempt to make learners aware of issues such as dialogue management strategies. Finally, characters in the conversations took mostly societal positions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Sasan Baleghizadeh |
Assistant Professor Shahid Beheshti University, Tehran
M Jamali Motahed |
MA graduate of TEFL Shahid Beheshti University, Tehran
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_406_faace25f83d9bfe93ce1f1eb3cb0eeb1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-592210.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات