مجله بین المللی کودکان و نوجوانان، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۲۴-۲۹

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Diagnostic predictors of learning readiness for pre-school children: A meta-analytic review
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: Students with learning difficulties encounter poorer school outcomes and major problems in learning. Researchers investigated the factors in preschool stage that will help to diagnosis learning problems.  Methods: A meta-analytic review provides means for assessing which factors show the strongest effects on long-term outcomes. Results: This article presents a meta-analysis of main screening tests of learning disabilities examining 3 sources and 27 samples published from 2000 to 2017 in Iran. Fourteen screening tests were identified among 25 studies. The combined effect size for detection were 24.262 (CI: 19.111-29.412), respectively. Among them, the Kaufman's Neurological-Clinical Diagnostics Battery is the best alternative for preschoolers screening. Conclusion: Implications for future research and practice are considered
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهناز اخوان تفتی | mahnaz akhavan tafti
alzahra university, tehran, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

صالحه پیریایی | saleheh piryaei
alzahra university, tehran, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://ijca.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-46-1&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1929/article-1929-572791.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات