|
مجله بین المللی کودکان و نوجوانان، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۲۴-۲۹
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Diagnostic predictors of learning readiness for pre-school children: A meta-analytic review |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Objectives: Students with learning difficulties encounter poorer school outcomes and major problems in learning. Researchers investigated the factors in preschool stage that will help to diagnosis learning problems. Methods: A meta-analytic review provides means for assessing which factors show the strongest effects on long-term outcomes. Results: This article presents a meta-analysis of main screening tests of learning disabilities examining 3 sources and 27 samples published from 2000 to 2017 in Iran. Fourteen screening tests were identified among 25 studies. The combined effect size for detection were 24.262 (CI: 19.111-29.412), respectively. Among them, the Kaufman's Neurological-Clinical Diagnostics Battery is the best alternative for preschoolers screening. Conclusion: Implications for future research and practice are considered |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهناز اخوان تفتی | mahnaz akhavan tafti alzahra university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
صالحه پیریایی | saleheh piryaei alzahra university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ijca.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-46-1&slc_lang=en&sid=en |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1929/article-1929-572791.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|