|
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۸۹-۹۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تعیین ارتباط برخی ویژگیهای اخلاقی شخصیت خردهفروش بر وفاداری به برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه: رفتاراخلاقی، نقش مهمی را به عنوان یک منبعی برای رضایت مشتری و وفاداری آنها، ایفاء میکند. و در این میان ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی فروشندگان در ایجاد وفاداری در میان مشتریان نقش اساسی را ایفاء مینماید. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای اخلاقی شخصیت خردهفروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به برند میباشد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران یک فروشگاه خردهفروشی خواروبار در شهر همدان میباشد، از میان جامعه مورد نظر، حجم نمونه براساس جدول مورگان تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعیین شده است. برای گردآوری دادههای پژوهش از چهار پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتری به برند خصوصی(8سوال)، نگرش مصرفکنندگان نسبت به برند خصوصی(3سوال)، برداشت مصرفکننده از ویژگیهای اخلاقی شخصیت خردهفروش(23سوال) و وفاداری مصرفکنندگان به خردهفروش (4سوال) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS22 انجام شده است. یافتهها: نتایج نشان میدهد بین اعتماد مشتری بر وفاداری به برند رابطه معناداری وجود دارد. عامل اعتبار با مقدار ضریب همبستگی 907/0 کمترین همبستگی را دارا میباشد. و در ارتباط با برداشت مصرفکننده از ویژگیهای اخلاقی شخصیت خردهفروش عامل سازگاری با ضریب 971/0 بیشترین سطح معنیداری را نشان میدهد. نتیجهگیری: اعتماد مشتریان به برند خصوصی و گرایش آنها به برند خصوصی نقشی اساسی در تشکیل و مدیریت وفاداری مشتریان به خردهفروش دارند و با توجه به نقش ویژگیهای اخلاقی در ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان، خردهفروشها باید به آن توجه کنند و از آن برای ایجاد، پیشرفت و حفظ یک رابطه با مشتریان خود و افزایش وفاداری آنها استفاده کنند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ویژگیهای اخلاقی، اعتماد مشتری، وفاداری، برند |
|
عنوان انگلیسی |
Determining the Relationship between Personality Moral Factors in Selling the Brand Loyalty |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Nowadays, the importance of the concept of personality is undeniable retailer. Scientists and researchers believe that retailers, both individuals and brands have different characters that may make them distinct in the minds of buyers. Method: The method of the study is descriptive-correlation. Population of the study includes all sellers in shops of Hamedan. Among all, 250 sellers were selected by in access as sample group. Four consumer confidence indexes, consumer attitudes toward private brands, consumer perceptions of the characters retailer and consumer loyalty to the retailer were used for gathering data. Data were analyzed by SPSS22 software. Results: The results show that there is a significant relationship between consumer trusts on brand loyalty. Trust factor has the lowest correlation (0/907) and in the assessment of sellers by customer, adjustment has the highest correlation (0/971). Conclusion: The trust of customers to private brand and brand tendency towards private has the key role in the formation and management of customer loyalty to the retailer. According to the retailer's branding, private brands are a vital element that retailers must pay attention to it and use it to create, develop and maintain a relationship with your customers and increase their loyalty. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Moral characteristics, Customer trust, Loyalty, Brand |
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-105&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-572423.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|