اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۸۹-۹۶

عنوان فارسی تعیین ارتباط برخی ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش بر وفاداری به برند
چکیده فارسی مقاله زمینه: رفتاراخلاقی، نقش مهمی را به عنوان یک منبعی برای رضایت مشتری و وفاداری آنها، ایفاء می‎کند. و در این میان ویژگی‎های اخلاقی و شخصیتی فروشندگان در ایجاد وفاداری در میان مشتریان نقش اساسی را ایفاء می‎نماید. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به برند می‎باشد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران یک فروشگاه خرده‌فروشی خواروبار در شهر همدان می‌باشد، از میان جامعه مورد نظر، حجم نمونه براساس جدول مورگان تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونه‎گیری در دسترس تعیین شده است. برای گردآوری داده‌های پژوهش از چهار پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتری به برند خصوصی(8سوال)، نگرش مصرف‎کنندگان نسبت به برند خصوصی(3سوال)، برداشت مصرف‎کننده از ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش(23سوال) و وفاداری مصرف‎کنندگان به خرده‎فروش (4سوال) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‎ها با استفاده از نرم‎افزار SPSS22 انجام شده است. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد بین اعتماد مشتری بر وفاداری به برند رابطه معناداری وجود دارد. عامل اعتبار با مقدار ضریب همبستگی  907/0 کمترین همبستگی را دارا می‎باشد. و در ارتباط با برداشت مصرف‌کننده از ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش عامل سازگاری با ضریب  971/0 بیشترین سطح معنی‎داری را نشان می‎دهد. نتیجه‌گیری: اعتماد مشتریان به برند خصوصی و گرایش آنها به برند خصوصی نقشی اساسی در تشکیل و مدیریت وفاداری مشتریان به خرده‎فروش دارند و با توجه به نقش ویژگی‎های اخلاقی در ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان، خرده‎فروش‌ها باید به آن توجه کنند و از آن برای ایجاد، پیشرفت و حفظ یک رابطه با مشتریان خود و افزایش وفاداری آنها استفاده کنند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ویژگی‎های اخلاقی، اعتماد مشتری، وفاداری، برند

عنوان انگلیسی Determining the Relationship between Personality Moral Factors in Selling the Brand Loyalty
چکیده انگلیسی مقاله Background: Nowadays, the importance of the concept of personality is undeniable retailer. Scientists and researchers believe that retailers, both individuals and brands have different characters that may make them distinct in the minds of buyers. Method: The method of the study is descriptive-correlation. Population of the study includes all sellers in shops of Hamedan. Among all, 250 sellers were selected by in access as sample group. Four consumer confidence indexes, consumer attitudes toward private brands, consumer perceptions of the characters retailer and consumer loyalty to the retailer were used for gathering data. Data were analyzed by SPSS22 software. Results: The results show that there is a significant relationship between consumer trusts on brand loyalty. Trust factor has the lowest correlation (0/907) and in the assessment of sellers by customer, adjustment has the highest correlation (0/971).  Conclusion: The trust of customers to private brand and brand tendency towards private has the key role in the formation and management of customer loyalty to the retailer. According to the retailer's branding, private brands are a vital element that retailers must pay attention to it and use it to create, develop and maintain a relationship with your customers and increase their loyalty.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Moral characteristics, Customer trust, Loyalty, Brand

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-105&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-572423.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات