|
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۴۱۷-۴۳۶
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه چارچوبی به منظور شبکه سازی بازاریابی کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط درحوزه صنایع دارویی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه شبکهسازی، ابزاری درنظر گرفته میشود که میتواند اثربخشی بازاریابی کارآفرینانه را بهبود بخشد. در این راستا، کسبوکارهای کوچک و متوسط از شبکهسازی بهرۀ زیادی میبرند تا بتوانند بهسرعت در تشخیص فرصتهای موجود در بازار برسند. هدف مطالعۀ حاضر، طراحی چارچوب شبکهسازی بازاریابی کارآفرینانه در کسبوکارهای کوچک و متوسط در حوزۀ صنایع دارویی استان تهران است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است که با روش کیفی نظریۀ داده بنیاد به انجام رسید. برای گردآوری دادهها، از ابزار مصاحبۀ ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از کدگذاریهای باز و محوری توسط نرمافزار 7 Atlas Ti انجام گرفت. یافتههای تحقیق بیانگر این است که بنگاههای کوچک و متوسط فعال در بخش دارو، علاوهبر انجام بازاریابی از طریق فعالیتهای ارتباطی عادی خود مانند تعامل و مشارکت در اجتماع، کسبوکار و فعالیتهای تجاری، از طریق شبکهسازی نیز بازاریابی را انجام میدهند و تنها راه منطقی بازیابی، مقولۀ شبکهسازی است. همچنین، نتایج بهدستآمده نشان داد که حفظ ارتباطات با شبکهسازی، رابطۀ مثبتی دارد و ایجاد ارتباطات جدید و شبکهسازی، رابطۀ مثبتی با رفتار کارآفرینانه دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing the Framework of entrepreneurial marketing network in pharmaceutical small and medium sized enterprises |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Networks and networking has been determined as a tool which can be used to improve the marketing of entrepreneurial organization. Small and medium-sized companies use the networking because of being cost effective and useful and on the other hand this is in relation with limits and facilities. There is not networking in the medical companies so surveys in this area should be accomplished. Thereby this survey can be a beginning point of such researches in the future.in this research we have had an interview with managers of medical companies of Tehran and we reach to some results about networking in marketing. After collecting data we analyzed them by Atlas T. according to interviews the managers of small and medium-sized companies in medical realm uses networking in marketing in addition to using the communication activities such as cooperation and social participation. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بابک ضیای | استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهران رضوانی | دانشیار دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
الهه بیاتی | کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jed.ut.ac.ir/article_64680_60e9947f29fadbfd3a89ba27a5943f1b.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-571898.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|