|
طلوع بهداشت یزد، جلد ۱۶، شماره ۵، صفحات ۹۸-۱۰۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان ارتباط بین رضایتمندی از طرح تحول نظام سلامت با وفاداری بیمه شدگان از اجرای این طرح بر اساس مدل راندل ثیل |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه:موسسات و سازمانهای سلامتی و بیمه برای ادامه حیات، سبقت گرفتن از رقبا در بازار رقابت و توسعه و پیشرفت خویش باید در کوتاه ترین زمان نسبت به شناسایی معضلات و مشکلات و مرتفع نمودن آنها اقدام نمایند. در این راستا بهترین راه جهت تحقق این امر در سازمان، شناخت علایق، نیازها، خواستها و آگاهی از نظرها، پیشنهادها و انتقادهای کارکنان سازمان و مردم (مشتریان) است. روش بررسی:تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی به روش توصیفی است که در 4 بیمارستان دولتی شهر یزد در سال 1395 با حجم نمونه 300 نفر( بر اساس جدول مورگان) به روش نمونه گیری تصادفی انجام گرفت جمع آوری داده ها ازطریق پرسشنامه وفاداری مشتریان بر اساس مدل راندل ثیل بوده است. یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بین میزان رضایتمندی و میزان وفاداری بیمه شدگان، بین رضایتمندی و وفاداری نگرشی بیمه شدگان از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بین میزان رضایتمندی و میزان رفتار شکایتی بیمه شدگان ، بین میزان رضایتمندی و تمایل به وفادار بودن بیمه شدگان ،بین میزان رضایتمندی و مقاومت در مقابل پیشنهاد رقابتی و بین میزان رضایتمندی و وفاداری موقعیتی رابطه و همبستگی مستقیم و معنادار آماری وجود دارد. (بترتیب(05/0P<،249/0=r)،(05/0P<،211/0=r)،(001/0P<،421/0=r)،(01/0P<،289/0=r)، (05/0P<،223/0=r) و (001/0P<،403/0=r) ). نتیجه گیری :با توجه به اینکه تعداد شرکت های بیمه روز به روز در حال افزایش می باشند؛ حفظ مشتریان مهم ترین مساله برای شرکت ها می باشد. بر مبنای مطالعۀ رفتار مشتریان، اثبات شده است که تأمین رضایت مشتری به تدریج سبب ایجاد حس وفاداری و اعتماد به سازمان در مشتری خواهد شد. مشتری وفادار علاوه بر خرید مجدد محصولات یا خدمات ، به عنوان عامل مضاعف در زمینۀ تبلیغ محصولات و خدمات سازمان، از طریق توصیه و سفارش به سایرین نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا می کند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی،وفاداری،مدل راندل ثیل،بیمه،طرح تحول نظام سلامت |
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the Relationship between Satisfaction from Health System Development Plan and Insured Persons' Loyalty from Implementation of the Plan Based on Randall Syl Model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction:Health and insurance organizations have to deal with problems and fix them in the shortest time in order to survive and overcome market competitions and be able to develop and progress. In this regard, the best way to achieve this end in the organization is to identify the interests, needs, demands and knowledge about opinions, suggestions and critiques of organization staffs and people (customers). Method:The present study is a descriptive-applied research that was conducted by random sampling in 4 public hospitals in Yazd in 1395 with a sample size of 300 people (based on Morgan table). Data collection was done through a customer loyalty questionnaire based on Randall Syl model. Results: The results of this study showed that there is a direct and significant correlation between the satisfaction rate and the level of loyalty of the insured persons, between the satisfaction and attitude of the insured persons from the implementation of the health system reform plan, between the degree of satisfaction and the level of complaint behavior of the insured persons, between the degree of satisfaction and the willingness of the insured persons, between satisfaction rate and resistance to competitive bidding and satisfaction and positional loyalty. ((r=0/249, P< 0.05), (r = 0.211, P< 0.05), (P < 0.001, r=0.421), (P < 0.01, r = 0.289),(p < 0.05, r = 0.223) and(p< 0.001, r= 0.403) respectively). Conclusion: according to the increasing number of insurance companies, customer retention is the most important issue for companies. Based on the customer behavior, it has been proven that customer satisfaction will gradually create a sense of loyalty and trust in the organization in the customer. A loyal customer, in addition to re-purchasing products or services, as an additional factor in advertising the products and services of an organization, by giving advice and ordering to others, plays an important role in raising the profitability and improving the image of the organization in minds of potential customers. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جعفر کریمی | jafar karimi اداره کل بیمه سلامت استان یزد
حمید رضا وزیر زنجانی | hamidreza vazyrzanjani گروه مدیریت ،دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه پیام نور گرمسار،گرمسار،ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور گرمسار (Payame noor university of garmsar)
هادی همتیان | hadi hematian گروه مدیریت ،دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه پیام نور گرمسار،گرمسار،ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور گرمسار (Payame noor university of garmsar)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tbj.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1947-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/180/article-180-568781.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|