این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 16 آذر 1404
مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۱۷-۳۴
عنوان فارسی
آثار خارجی آموزش رسمی بر حفظ جنگلها
چکیده فارسی مقاله
از جمله آثار خارجی آموزش، منافعی است که به صورت بهبود کیفیت محیطزیست و طبیعت یا جلوگیری از تخریب آن جلوه میکند و همۀ افراد جامعه را بهرهمند میسازد. هدف اصلی تحقیق پیشِ رو آزمون این ادعا با تمرکز خاص بر موضوع جنگلزدایی و ارائۀ شواهدی جهانی در این راستا است. روش مطالعه عبارت است از آزمون معناداری در تحلیل رگرسیونی براساس منابع دادهای استنادی به صورت برش مقطعی. بدین منظور، از یک نمونۀ کلی شامل 158 کشور جهان در قالب سه زیرنمونه به صورت کشورهای کمدرآمد، با درآمد متوسط و پردرآمد، براساس اطلاعات سال 2010 م، استفاده شد. نتایج نشان میدهد ثبتنام در مقاطع متوسطه و دانشگاه در کشورهای کمدرآمد و همچنین ثبتنام در مقطع متوسطه در کشورهای با درآمد متوسط تأثیر منفی بر میزان جنگلزدایی دارد و این تأثیر از لحاظ آماری معنادار است. بنابراین در مجموع، یکی از پیامدهای آموزش مردم یک جامعه، کاهش نابودی جنگلها خواهد بود که در سیاستگذاریهای معطوف به مقابله با جنگلزدایی قابل توجه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، آثار خارجی، محیط زیست، جنگلزدایی،
عنوان انگلیسی
Externalities of Formal Education on Preservation of Forests
چکیده انگلیسی مقاله
One of the arguments in justifying the necessity of education is its externalities. A case of these external outcomes appears as improvement of environmental quality or prohibition of natural destruction that benefits all of people. In other words, it is claimed that education leads to the better atmosphere of life and less hazardous environment. The main purpose of this paper is to investigate that idea, with special reference to preservation of forests, and then to provide some evidence. The used method is regression analysis on the basis of documented data sources. Accordingly, a sample including 158 countries throughout the world is used which classified to three sub-samples. The data are related to 2010. Results suggest that enrolment in secondary and higher education in low income countries and enrolment in secondary education in middle income countries have negative impact on deforestation. Therefore, it can be said that education is one of the determinants in lowering deforestation in worldwide.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
education, Externalities, Environment, Deforestation
نویسندگان مقاله
وحید مهربانی |
استادیار رشته اقتصاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فریده خدادادی |
کارشناس ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://sspp.iranjournals.ir/article_29724_b66291adb3e4871cad0a0642215396d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1156/article-1156-567703.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات