این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۶، شماره ۳، صفحات ۱۴۵-۱۷۴
عنوان فارسی
Process-oriented Listening Instruction: A study of Iranian EFL Teachers’ Stated and Actual Practices
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Process-oriented Listening Instruction: A study of Iranian EFL Teachers’ Stated and Actual Practices
چکیده انگلیسی مقاله
Research on teacher cognition concerning listening instruction has not been sufficiently touched upon. The present case study aimed to investigate Iranian EFL teachers' stated practices, their perceptions of how effective those practices are, and their actual classroom practices of two casual process-oriented listening instructional approaches namely, strategy-based instruction (SBI) and metacognitive instruction (MCI). To this end, a mixed methods design was utilized. Five experienced EFL teachers were required to be observed and to fill a self-report questionnaire. The findings from the questionnaire revealed teachers' relative but insufficient use of the two process-oriented approaches. Regarding the effectiveness of the process-oriented approaches, the majority of the techniques were perceived by the teachers as effective. Also, the result of the observation showed that process-oriented approaches were conspicuously absent in the teachers' actual classroom practices. Finally, pedagogical implications for EFL teachers, teacher educators, and material developers concerning how best to teach listening are discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
actual classroom practices, metacognitive instruction (MCI), process-oriented approaches, stated practices, strategy-based instruction (SBI), teacher cognition
نویسندگان مقاله
محمد ظهرابی |
university of tabriz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
امیر شکرزاده |
university of tabriz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_4446_c04c06a3d5d13cedb1817f781309e7c7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات