این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 15 آبان 1404
Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prevalence of attention deficit/ hyperactivity disorder and associated symptoms among primary school students in the city of Isfahan
چکیده انگلیسی مقاله
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 st1:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} BACKGROUND : Behavioral and emotional disorders are common disorders during childhood and adolescents. Attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) is common among children, which result in behavioral problems and weak performance in school. METHODS: A cross-sectional study on 450 primary school students in Isfahan in 2006. Sampling was stratified random and data were collected using Vanderbilt Assessment Scale - Parent Informant. RESULTS: 2.1% of the students had the criteria for attention deficit disorder, 7.7% had hyperactivity disorder and 2.4% had both disorders (ADHD). Also, 5.6% had oppositional defiant disorder (ODD) and 9.1% had criteria of depression and anxiety disorder. CONCLUSION: Primary school students' health leads to the health of society. It is necessary to check up students for common disorders, because if these disorders are not diagnosed and cured on time, may lead to delinquency in adolescence or anti-social personality disorder in adulthood. KEY WORDS: Attention deficit/ hyperactivity disorder, primary school students
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محبوبه کریمی | mahboubeh karimi
موسی علوی | mosa alavi
خسرو توکل | khosrow tavakkol
فریبا عسگری | fariba asgari
شایسته حقیقی | shayesteh haqiqi
نشانی اینترنتی
http://www.ijnmr.mui.ac.ir/index.php/ijnmr/article/view/82
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Original Article
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات