این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Clinical Care and Skills، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تحلیل آزمون های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
چکیده فارسی مقاله آزمون های چندگزینه ای، متداول ترین آزمون های عینی می باشند. بعد از انجام آزمون باید تجزیه و تحلیل سؤالات آزمون از لحاظ کمی و کیفی انجام شود. لذا هدف از انجام این مطالعه تجزیه و تحلیل آزمون های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهت بهبود کیفیت آزمون ها می باشد. روش ها: این پژوهش یک پژوهش ارزشیابی است که به صورت مقطعی انجام شد. جمعاً 48 آزمون که شامل 32 آزمون در سال 1391 و 16 آزمون در سال 1392 بود مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آزمون ها پس از تصحیح و نمره دهی از طریق ماشین مارک خوان (O. P. Scan) توسط برنامه نرم افزاری یگانه در مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجزیه و تحلیل شد. آزمون ها از نظر پایایی، سطح دشواری، قدرت تمیز دادن و گزینه های انحرافی  مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج: ضریب دشواری اکثر آزمون ها بین 3/0 تا 7/0 بود. تعداد 12 (25%) آزمون از پایایی مناسبی برخوردار نبود. تعداد  7 (14%) آزمون دارای ضریب تمیز منفی هستند. تعداد 13 (27%)آزمون هیچ گونه سوال چهار گزینه ای ندارند. نتیجه گیری: آزمون ها در واحدهای مختلف درسی دارای کیفیت متفاوت می باشد و بیشتر اساتید مربوطه توانایی لازم برای طراحی سوالات مناسب را ندارند. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آزمون، پایایی، ضریب دشواری، ضریب تمیز، گزینه های انحرافی، یاسوج

عنوان انگلیسی Yasuj University of medical sciences-test analysis
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: multiple choice tests, the most common objective tests. After you perform the test should analyze test questions in terms of quality and quantity. Therefore, the aim of this study was to analyze the test of yasuj University of medical science in order to improve the quality of the test. Methods: this was a cross-sectional evaluation of the research is to be done. A total of 48, which includes 32 test test test in the year 1391 and 1392 16 years was analyzed. After the correction of the test and the score of forming machine mark reader (O. P. Scan) by software program only in the management of medical education and development yasuj University of medical sciences analysis. Tests in terms of reliability, the level of clean power, wishing and perverted options were evaluated. Findings: the most difficulty coefficient of test between 3.0 to 7.0. The number 12 (25%) The test of a good reliability was not entitled to. Number 7 (14%) The test has a negative coefficient are clean. Number 13 (27%) test any questions option. Conclusion: test in multiple units of different quality curriculum and more relevant professors the ability necessary for the design of appropriate questions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسداله موسوی | asadolah mosavi
yasuj university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج (Yasouj university of medical sciences)

اردشیر افراسیابی فر | ardashir afrasiabifar
yasuj university of medical sciences

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج (Yasouj university of medical sciences)

علی موسوی زاده | ali mosavizadeh
yasuj university of medical sciences

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج (Yasouj university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jccs.yums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1983/article-1983-562034.doc
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات