این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱-۱۲

عنوان فارسی ارزیابی کیفیت خدمات آموزش کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله کیفیت خدمات آموزشی با بررسی شکاف بین انتظارات (وضعیت مطلوب) و ادراکات (وضعیت موجود) دانشجویان تعیین می‌شود. پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال بوده است که کیفیت خدمات آموزش کارآفرینی در دانشکده کشاورزی کرمانشاه چگونه است؟ تحقیق حاضر با توجه به هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های پیمایشی می‌باشد. جمعیت مورد مطالعه در این پژوهش دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه می‌یاشد که واحد کارآفرینی را به عنوان یکی از دروس اختیاری خود انتخاب کرده‌اند که تعداد آنها 104 نفر می‌باشد که از این بین 82 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ استاندارد سرکوال مشتمل بر 22 جفت سؤال به منظور سنجش میانگین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب است که بر اساس طیف لیکرت طراحی شده است و به منظور اولویت‌بندی مؤلفه‌های مرتبط با کیفیت خدمات آموزش کارآفرینی در اختیار دانشجویان قرار گرفت. در این پژوهش میانگین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب محاسبه و سپس با مقایسه این دو مقدار میزان شکاف کیفیت خدمات آموزشی تعیین شد. نتایج پژوهش نشان داد که بیشترین شکاف کیفیت به ترتیب در بعد ضمانت و تضمین (1/902-)، پاسخگویی (1/685-)، همدلی (1/064-)، اطمینان (0/840-) و کمترین شکاف نیز در بعد فیزیکی (0/564-) وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی، کیفیت، دانشجویان، آموزش کارآفرینی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صبا اجاقی |
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

بیژن رضایی |
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

نادر نادری |
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

حبیب جعفری |
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)


نشانی اینترنتی http://jead.gau.ac.ir/article_3862_a6ca62f4a1b729c6c33b82c7fc896f68.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-561219.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات