مدیریت بازاریابی، جلد ۶، شماره ۱۰، صفحات ۱۱۹-۱۴۴

عنوان فارسی تدوین استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کارت امتیازی متوازن در شرکت ساپکو
چکیده فارسی مقاله امروزه سازمان­ها مشتریان را محور تمام فعالیت­های خود قرار داده و استراتژی­های بازاریابی و فروش خود را بر این اساس تنظیم می­کنند. در همین راستا یکی از چالش­های اصلی بنگاه­های اقتصادی، تدوین استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری است. مطالعات نشان داده که سازمان­هایی که در تدوین استراتژی­های خود از رویکرد کارت امتیازی متوازن استفاده   می­نمایند در اجرای استراتژی­های خود موفق­تر هستند. تلفیق کارت امتیازی متوازن با نظام مدیریتی ارتباط با مشتریان به­ عنوان یکی از ابزارهای قوی تدوین استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری قابل استفاده می­باشد. این کارت طرح­های مدیریت ارتباط با مشتری را به عوامل کلیدی موفقیت و معیارهای عملکردی تبدیل و نهایتا منجر به تدوین برنامه­های اجرایی می­گردد. این مقاله، در قالب یک مطالعه  موردی سعی در ارائه یک متدولوژی ابتکاری برای  تدوین استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کارت امتیازی متوازن دارد. در این تحقیق پس از شناسایی ماموریت، چشم ­انداز و استراتژی­های فعلی سازمان، اهداف استراتژیک نظام مدیریت ارتباط با مشتری برای هر یک از جنبه­های کارت امتیازی متوازن شناسایی شد، سپس عوامل کلیدی موفقیت در نظام مدیریت ارتباط با مشتری تعیین گردید و پس از غربال­گری آن­ها با روش فازی، شاخص­های کلیدی عملکرد برای هریک از این عوامل مشخص، و سپس با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی اولویت­بندی شد. در ادامه، کارت امتیازی متوازن و نقشه استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری تنظیم، و برای هر یک از عوامل کلیدی موفقیت، برنامه اقدام اجرایی تدوین گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Strategy Formulation for Customer Relationship Management System with Balance Score Card Approach (CRM SCORE CARD) in Sapco Company
چکیده انگلیسی مقاله Today organizations focus on their customers to set and regulate their sale and marking strategies. Modern organizations try to present the best for their customers as the aim of customer relation management is to develop long-term and stable dependencies between the companies and their customers. The importance of this subject is better understood by considering   guidelines on customers' satisfaction and customer relation management system strategies. One of the most important challenges to modern organizations is the implementation of   strategies which are regulated by thought and systematic methods. Organizations which have used performance evaluation system- particularly balanced score card- prove to be strategically successful.  It is believed that CRM's score card is one of the strongest tools in collecting customer relation management system strategy. This card converts CRM plans to key factors which predict success of CRM. This research aimed at collecting data on customer relation management system strategy based on balanced score card as an organization concentrates on four approaches (financial, customer, domestic process and learning and growth). In this research after identifying mission , perspective and current strategies of organization , the strategic goals of customer relation management system were determined for each aspect of balanced score card. After conducting Extensive theoretical studies in order to recognize the key factors of success in customer relation management system and Screening them, next step was collecting performance key indices for each of mentioned factors which were then prioritized by AHP method and establishing balanced score card. Finally the formulating map for customer relationship management system strategy was determined for each one of success factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جلال حقیقت منفرد | haghight monfared


الهام سرایی نیا | saraei nia



نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1687_e9b9a32861051fe98e097198c0a6bcf4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551294.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات