|
مدیریت بازاریابی، جلد ۶، شماره ۱۰، صفحات ۹۵-۱۱۸
|
|
|
عنوان فارسی |
اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده ا ز مدل ECSI |
|
چکیده فارسی مقاله |
در دنیای پررقابت امروزی برای داشتن یک موقعیت مسلط در بازار، ارایه محصولات با کیفیت برتر به مشتریان یک امر مهم است که از آن میتوان به عنوان یک اهرم ایجاد کننده مزیت رقابتی بادوام نام برد. وفاداری مشتری یک حق نیست بلکه امتیازی است که باید کسب شود. هدف از مقاله حاضر، اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان شرکت شیرین عسل است. در زمینه رضایت و وفاداری مشتریان مدلهای متفاوتی توسط اندیشمندان ارائه شده که در این پژوهش از مدل رضایت مشتری اروپایی استفاده گردیده که در آن سه عامل رضایت مشتری، تصویر درک شده از شرکت و کیفیت درک شده از نرم افزار (عناصر تعاملی در خدمت ارائه شده یا بخشی از کیفیت که نمایانگر عناصر تعاملی در خدمت ارائهشده مانند رفتار پرسنل و یـا ویژگیهای محیط ارائه خـدمت است) بر روی وفاداری موثر میباشند. در این تحقیق تعداد 420 پرسشنامه میان مصرفکنندگان محصولات این شرکت در شهر تهران پخش گردید که تعداد 385 پرسشنامه تکمیل شده جمعآوری شد. نتایج به دست آمده از تحقیق پس از انجام تجزیه و تحلیلهای آماری نشان داد که در سطح اطمینان 95% کلیه عوامل شناسایی شده بر روی دو شاخص اصلی وفاداری - تکرار خرید و معرفی محصول به دیگران- مصرفکنندگان محصولات شرکت شیرین عسل موثر میباشند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازاریابی، وفاداری، رضایت مصرف کننده و رفتار مصرف کننده، |
|
عنوان انگلیسی |
The Priority of Effective Factors on Customer's Loyalty with Using of ECSI Model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In This Competitive world a dominant position in the market and offering products with superior quality are factors that help producers in establishing a durable competitive advantage. Customer loyalty isn't a privilege but it's a score that should be achieved. The main purpose of this present paper was to identify the effective factors on customer loyalty of Shirin -Asal Company. This research used "European Customer Satisfaction Index " through focusing on three factors of "Customer satisfaction", "perceive image from company" and "software perceive quality" which are effective in gaining customers' loyalty. In this research 420 questionnaires were distributed among products consumers of company in Tehran randomly and 385 completed questionnaires were collected. The statistic analysis the study findings indicated that at 95% confidence level, all the factors identified on the two main indexes of consumers loyalty (Frequency of purchase and Introduction the products to others) of Shirin- Asal company products were effective. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Marketing, Loyalty, customer satisfaction, consumer behavior |
|
نویسندگان مقاله |
مهدی حقیقی کفاش | haghighi kafash
مسعود اکبری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1686_c6cefe8c1eed7b253399f4844310f726.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551293.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|