|
مدیریت بازاریابی، جلد ۶، شماره ۱۰، صفحات ۲۷-۴۵
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری، رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی : فروشگاه رفاه اراک) |
|
چکیده فارسی مقاله |
فروشگاههای زنجیرهای به عنوان یکی از حلقههای نظام توزیع، نقش بارزی در کنترل قیمتها، کاهش هزینههای توزیع و قیمت نهایی دارند و برای عرضه مناسب کالاهای خود نیازمند طراحی برنامههایی هستند که با ترغیب به افزایش تکرار خرید مشتریان مزایایی را هم برای فروشگاه و هم مشتریان به همراه داشته باشند. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین ویژگیهای برنامه وفاداری و وفاداری به فروشگاه است، علاوه بر آن، نقش میانجی رضایت از فروشگاه مورد سنجش قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق، شامل مشتریان فروشگاه زنجیرهای رفاه اراک است. دوره زمانی این تحقیق 6 ماه در طی تابستان و پاییز سال 88 می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی است و از تحلیل رگرسیون ساده برای آزمون فرضیهها استفاده شده است. در این تحقیق ویژگیهای سخت عموما عناصر ملموسی مثل تخفیف یا کالاهای رایگان هستند درحالیکه ویژگیهای نرم ارتباط خاص یا رفتار ترجیحی با مشتری را شامل میشوند و معمولا ویژگیهای نرم احساسی محور هستند. با توجه به نتایج مشخص شد برنامههای وفاداری رابطه معناداری بر وفاداری به فروشگاه دارند و نقش میانجی رضایت از فروشگاه نیز تایید شد. ویژگیهای نرم نسبت به ویژگیهای سخت پیشگوهای محکمتری از رضایت از فروشگاه در ابعاد کالا، شکلبندی تجاری فروشگاه و خدمات مشتری هستند. بنابراین ویژگیهای نرم در مقایسه با ویژگیهای سخت، اثر بیشتری دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Assessing the Relationship between Loyalty Program Attributes, Store Satisfaction and Store Loyalty |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Chain stores as one of distribution system rings, play a significant role in controlling the prices and the reduction of distribution costs at final price; therefore, proper supply of products requires planning a number of programs which can persuade customers to do repeated purchases as this purchasing is advantageous to both the chain store and customers. The main purpose of present study was to investigate the relationship between loyalty program attributes and store loyalty; it also aimed at examining mediating role of store satisfaction in the chain stores. The study population consisted of the customers of Refah chain store. This research has taken six month at summer and autumn of 2009. Methodology of this research is descriptive, and the simple regression was used to test hypothesis. In this research hard attributes are generally tangible elements such as discounts and gifts; whereas, soft attribute are such things as special communication and preferential treatment. Typically Soft attributes are more emotionally oriented. The findings of the study indicated that loyalty programs have a significant relationship with store loyalty and the mediating role of store satisfaction. Soft attributes in relation to hard attributes proved to be stronger predictors to store satisfaction through the application of the merchandize trading format and customer services. Therefore, soft attributes were of greater impact as compared to hard attributes. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
پیمان غفاری آشتیانی | ghafari ashtiani
علی رضا اسکندری مهرآبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1683_02e8b25d29e5afcd255367ee0de68c68.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551290.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|