|
مدیریت بازاریابی، جلد ۶، شماره ۱۳، صفحات ۱-۱۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه استرس نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی فروشندگان در خرده فروشی ها |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر کوشش نموده تا به بررسی رابطه استرس نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی فروشندگان در خرده فروشیها بپردازد. همه برنامهریزیها و فعالیتهای یک کسب و کار با فروش به ثمر میرسد. یک فروشنده متبحر دارای ویژگیهایی است که نقش آن در عملکرد وی منعکس میشود. هدف از این پژوهش بررسی رابطه تعارض نقش و ابهام نقش که نشان دهنده استرس نقش میباشند، با مشتری مداری و عملکرد شغلی است. جامعه آماری این تحقیق فروشندگان صنایع مبلمان خانگی در شهر تهران است. نمونهگیری به روش خوشهای انجام گرفته و دادههای مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گرده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی است و بر اساس نحوه اجرا و گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی (همبستگی) میباشد. از مجموع فروشندگان صنایع مبلمان خانگی 273 نمونه انتخاب گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که بین متغیر ابهام نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین متغیر تعارض نقش و مشتری مداری نیز رابطه معناداری وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Examination of the Relationship between Role Stress with Customer Orientation and Job Performance of Retail Salespeople |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present research aimed at the examination of the relationship between role stress (role conflict and role ambiguity) with customer orientation and job performance of retail salespeople. The programming and activities of a business meet the good result by the up port of sales. Perfect salesperson has certain specifications whose role is reflected in his/ her performance. The present study reports the result of an experiment designed to test the impact of the role stress in the home furniture market. The research method was survey and descriptive-causal and data was collected in Iran Furniture Market. The Sample size consisted of 273 subjects. The research results showed that there was a significant relationship between the role conflict and customer orientation which indicated the significant relationship between the role ambiguity and job performance and customer orientation in turn. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عبدالحمید ابراهیمی |
مجید جوادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1661_2d65a219d2d45ea6ab14413694e42a3e.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551268.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|