|
مدیریت بازاریابی، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۱۰۰-۱۰۸
|
|
|
عنوان فارسی |
میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر توسعه کیفیت خدمات در بیمارستان افشار یزد |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه: با گسترش روز افزون اقتصاد خدماتی، سازمانها برای کسب و حفظ مزیت رقابتی پایدار به دنبال راهکارهایی نوین برای جذب و حفظ مشتریان میباشند. از مهمترین عوامل جهت تحقق این هدف به خصوص در سازمانهای خدماتی، کیفیت خدمات است. کیفیت خدمات یکی از ابزارهای بسیار مهم جهت ارضای نیازها و تحقق وفاداری مشتریان میباشد. تحقیقات گذشته نشان میدهد که سازمانها برای داشتن کیفیت خدمات برتر، نیازمند داشتن کارکنان (مشتریان درونی) توانمند، پر انگیزه و دارای رفتارهای مشتری مدارانه هستند. امروزه با مطرح شدن دو ایده و مفهوم بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات، اهمیت و نقش تعیین کننده مشتریان درونی سازمانها (کارکنان) در تحقق کیفیت خدمات بیش از پیش روشنتر شده است. هدف پژوهش: در این پژوهش با بررسی میزان حاکمیت مولفههای بازاریابی داخلی سعی بر ایجاد یک راهبرد برای اجرای برنامههای سازمان و طراحی استراتژیهایی برای افزایش کیفیت خدمات سازمان می باشد. روشها:برای پردازش اطلاعات از چند نرم افزار از جمله SPSS 15 و Micro Soft Exel استفاده شده است. از روشهای مختلف آماری توصیفی جهت بررسی و مقایسهی اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه مورد استفاده گردیده است. در بخش مربوط به آمار استنباطی از آزمون t استفاده شده است. یافتهها: در این پژوهش شش سوال مورد بررسی قرار گرفت. از نظر مولفه امنیت شغلی 2/34 در صد، آموزشهای متنوع و گسترده 08/37 درصد، ارائه پاداش و تشویق 67/37 درصد، تسهیم اطلاعات 91/41 درصد، توانمند سازی کارکنان 18/31 درصد، کاهش فاصله طبقاتی میان کارکنان 07/42 درصد میباشد. با توجه به نتایج، بیمارستان افشاریزد به اخذ 35/37 امتیازگردیده است، که نسبت به وضعیت مطلوب تعریف شده، امتیاز مطلوب را کسب نکرده است. نتیجه گیری: با توجه به رابطه مستقیم و مثبت بازاریابی داخلی و رضایت و تعهد پرسنل، سازمان میبایست از طریق تمرکز بر جنبههای بازاریابی داخلی اقدام به توجه به خروجیهای کارکنان و به ویژه رضایت مندی سازمانی ایشان نماید. از جمله اقداماتی که میتوان بازاریابی داخلی را تقویت نمود آگاهی یافتن از تغییرات ارزش در نظر کارکنان، درک شرایط بازار کار، شناخت بخش بندیهای داخلی خاص کارکنان بر اساس شخصیتها و خواستهها، و طراحی استراتژیهایی برای مشتریان می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Scale Survey of Internal Marketing and Effect on Quality Development of Service in Afshar Hospital |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Theme: With the expansion of the service economy, Organizations to acquire and maintain a sustainable competitive advantage Looking for new ways to attract and retain customers. The most important factors for achieving this goal Especially in service organizations, is Quality of Service. service quality One of the most important tools to satisfy needed the and customer loyalty is achieved. Past research shows, Organizations to have a top quality service, Requires having employees (internal customers) enabling, Having motivated and behaviors customer-oriented. Today introduced two idea and concept Internal marketing and service quality, Important in role determining the organization's customers internal (employees) in realization quality of services is clearer than ever. Purpose: This study reviews Scale survey of internal marketingTrying to create a strategy for the implementation of programs and Design strategies for Quality development of Service organization. Methodology: For processing information from multiple software including SPSS 15 and Microsoft Exel has been used. Descriptive statistics of different methods to evaluate and compare the data obtained through questionnaires that were used. Inferential statistics section of the t-test was used. Findings: Six questions were examined in this study. In terms of job security component scores 34/2 per cent, of broad education component scores 37/08 percent, offering a reward and encouragement of component scores 37/67 percent , in terms of information-sharing component scores 41/91 percent, employee empowerment component scores of 31/18 percent , reducin the gap between the staff of the component scores 42/07%. Data analysis results show that hospitals Afshar of 100 pointsconsidered to obtain 37/35. Result: regard relationship direct and positive Internal marketing and satisfaction and employee commitment, the organization must through the focus on internal marketing action according to output staff and Organizational satisfaction employee. of among measures can be enhanced internal marketing Knowledge finding of Value Changes in View employee, Understanding of qualification Labor market, understanding internal segmentation of special employee Based on the characters and desires, and Design strategies is for Customers. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید محمد یونس فر | seyed mohammad younes فر
علی صنایعی |
آرش شاهین |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1634_92b1df17cbe0f3a6f33c0d28232251d4.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551251.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|