مدیریت بازاریابی، جلد ۸، شماره ۱۸، صفحات ۶۳-۷۴

عنوان فارسی بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری
چکیده فارسی مقاله یکی از معیارهای اثرگذار در فرآیند خرید، کشورسازنده و مبدا کالاها است. بسیاری از مردم، ذهنیتی که از یک کشور دارند را به کالاهای ساخته شده­ توسط آن کشور تعمیم می­دهند. این مسئله­ می­تواند برای صاحبان نام­های تجاری در اتخاذ استراتژی­های نام­تجاری برتر، موثر باشد. در این پژوهش تاثیر کشور سازنده نام ­تجاری بر آگاهی و قدرت نام تجاری و نیز ارزش ویژه نام تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بوده که نمونه­ای 230 نفری از آن­ها برای بررسی مورد استفاده قرار گرفته است. تجزیه ­و تحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اثر کشور سازنده بر آگاهی، قدرت نام­ تجاری و ارزش ویژه نام ­تجاری مثبت و معنادار بوده است. این در حالی است که اثر معنادار قدرت نام ­تجاری بر ارزش ویژه نام­ تجاری رد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Country of Origin of Brand on Brand Equity
چکیده انگلیسی مقاله One of the most effective measures in the process of purchase behavior is country of origin of brand. Many people generalize mentality of the country to product that made by this country. This is something that can be used by owners of top brand in their business strategy. In this paper, the effect of country origin of brand on brand strength and awareness and brand equity has been studied.  The statistical population of paper is the student of Shahid Chamran University that a sample of 230 people of theirs has been studied. However, for analysis the data, SPSS and LISREL have been applied. The finding indicates that the effect of origin country of brand on brand strength and awareness and brand equity is positive and significant, while the effect of brand strength on brand equity is rejected.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهرام رنجبریان |


ادریس محمودی |


افشین قاسمی |



نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1018_535c4654717c37e66df17aa8b252e67b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551235.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات