مدیریت بازاریابی، جلد ۸، شماره ۱۹، صفحات ۹۳-۱۰۷

عنوان فارسی بررسی تاثیر ارزیابی های شناختی و عاطفی بر تمایلات رفتاری
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر ارزیابی­های شناختی و عاطفی بر تمایلات رفتاری در خدمات لذت بخش می­باشد. این خدمات را می­توان این گونه تعریف کرد که بر روی تجربه‌ی مصرفی متمرکز می‌باشند، بنابراین نیازهای مربوط به لذت، سرگرمی و هیجان را در برمی‌گیرند. با توجه به این که بازدید کنندگان از فیلم های سینمایی در سطح شهر تهران جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می­دهند بنابراین تهران را به پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم کرده و سینماها در این مناطق به عنوان قلمرو مکانی در نظر گرفته شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش در زمره تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. به این منظور، بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه­ای تک مرحله­ای نمونه‌ای از بازدید کننده­های سینماها انتخاب و با استفاده از مدل معادلات ساختاری سیزده فرضیه پژوهش مورد آزمون قرار گرفتند. یافته­ها تاثیر مستقیم وفاداری بر تمایل به پرداخت بیشتر را نشان می­دهد، به عبارتی در مصرف کنندگان خدمات لذت بخش که ارتباط محکم​تری با یک عرضه کننده مشخص دارند تمایل به پرداخت بیشتر، دیده می­شود. عدم تایید با هیجانات رابطه مستقیم دارند و در ضمن بر رضایت به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigation the Effects of Cognitive and Affective Evaluations on Behavioral Intentions
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is investigation the effects of cognitive and effective evaluations on behavioral intentions in the hedonic services. These services can be defined that are focused on the consumption experience, Therefore it includes the pleasure, fun and excitement. Given that the visitors of the films in this study constitute the statistical population level in Tehran, so Tehran is divided into five regions: North, South, East, West and center and cinemas in this area is considered as the spatial domain. The present investigation, of the purpose, is action and according to the method is descriptive research of the category survey. For this purpose, based on single-stage cluster random sampling, an example of cinema visitors and using structural equations model were tested thirteen research hypotheses. Results indicate the loyalty direct impact on willing to pay more, In other words, consumers are willing to pay more hedonic services that strengthen the relationship with a supplier. Disconfirmation has a direct relationship with emotions and the satisfaction is directly and indirectly affected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی عبدالوند | mohammad ali


پرنیا پراخودی مقدم | پراخودی moghadam



نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1006_dd5c17129dc8d9370d3c706efea355b0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-551230.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات