آموزش علوم دریایی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۶۱-۷۷

عنوان فارسی شرح وظایف رئیس دانشکده، مبنایی برای ارائه الگوی ارزشیابی وظیفه مدار
چکیده فارسی مقاله هدف از این مقاله شناسایی شرح وظایف روسای دانشکده های علوم انسانی در دانشگاه های دولتی است تا بر مبنای آن، الگویی برای ارزشیابی از عملکرد رئیس دانشکده ارائه شود. روش پژوهش توصیفی با رویکرد کیفی بوده و با استفاده از نظریه زمینه‌ای با انجام مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسناد و مدارک موجود، تلاش شد تا شرح وظایف، مسئولیت ها، شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز در مسیر اداره امور دانشکده، به کمک نسخه 12 نرم افزارتحلیل داده های کیفی مکس کیودی ای، استخراج شود. بدین منظور کار تحلیل محتوا طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. تعداد 484 کد باز استخراج شده و پس از آن در قالب29 مولفه (کدهای محوری) و7 مقوله های اصلی( کدهای اختیاری) دسته بندی شدند. بر اساس الگوی ارائه شده، وظایف اصلی رئیس دانشکده عبارتند از رهبری، مدیریت اجرایی، ارتقای کیفیت، تغییر و روزآمدی، حمایت و پشتیبانی، تعامل، کسب و تقویت مهارت ها و توانمندی ها. اجزای شناسایی شده در این الگو می تواند به عنوان مبنایی برای تدوین الگوی ارزشیابی وظیفه مدار از عملکرد و اجرای خود ارزشیابی رئیس دانشکده مورد توجه قرار گرفته و استفاده شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رئیس دانشکده، ارزشیابی عملکرد وظیفه مدار، نظریه زمینه ای،

عنوان انگلیسی The Duties of Faculty Dean: a basis for task-oriented performance evaluation
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this paper is to identify the responsibilities of the departments of humanities at state universities, on the basis of which a model for assessing the performance of the faculty director is presented. The research method is descriptive with a qualitative approach. Using the grounded theory with conducting library studies and reviewing existing documents, it was attempted to describe the duties, responsibilities, competencies and skills required in the managing of department affairs, with the help of the edition 12 Minecraft Qualitative Data Analysis Software. For this purpose, content analysis was performed in three stages: open, axial and selective coding. 484 extracted code were extracted and then classified in 29 components (axial codes) and 7 main categories (optional codes). Based on the proposed model, the main tasks of the head of the faculty are leadership, executive management, quality improvement, change and updating, support and care, interaction, acquisition and strengthening of skills and abilities. The components identified in this model can be considered as the basis for compilation of the task-oriented evaluation pattern of performance and self-appraisal of the head of the faculty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Dean, Task-oriented performance evaluation, Grounded Theory

نویسندگان مقاله نازیلا کریمی |
دانشجوی دکترا آموزش علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سعید رجایی پور |
دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

عبذالرحیم نوه ابراهیم | عبذالرحیم
استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_28867_b1fcdf3b1ed2e4bc5f1be9effc5db56d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-528364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات