|
آموزش علوم دریایی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۴۱-۵۱
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر مهارت های مذاکره ای مدیران سازمان های دریایی(نمونه موردی: ارگان های دریایی چابهار) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هوش هیجانی نقش تعیین کنندهای در برقراری روابط مفید بین مدیران و با نیروی انسانی یک سازمان دارد، با توجه به این موضوع میتوان گفت؛ تآثیر هوش هیجانی در موفقیت یک سازمان نقش مهمی را ایفاء میکند. در راستای این بحث مدیر یک سازمان میتواند با مذاکره بهینه خویش با کارکنان یا مدیران سازمانهای دیگر در پیشبرد اهداف اصلی و کلی سازمان نقش موثری را داشته باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر بخش هوش هیجانی در میزان مهارتهای مذاکرهای مدیران با افراد دیگر و بر خورد با آنهاست، که در این راستا توزیع و جمعآوری یکسری اطلاعات که به وسیله پرسشنامه بین مدیران و مسئولین ادارات کل بنادر و کشتیرانی، شیلات و گمرک چابهار به عمل آمد در این پژوهش ضریب آلفا 92 درصد در بین212 نفر از مدیران و مسئولین آن سازمانها تعیین و مشخص شد. این بررسی منتج شد به اینکه بین هوش هیجانی و میزان مهارتهای مذاکرهای مدیران ارتباط مستمر و سازنده وجود دارد، همچنین پس از بررسی و تجزیه و تحلیل دادههای آماری، تمامی فرضیههای ارائه شده مورد تایید قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوش، مذاکره، روابط اثر بخش در سازمان، |
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the Effect of Emotional Intelligence on Negotiating Skills of Marine Managers (Case Study: Chabahar Marine Institutions) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Emotional intelligence plays a decisive role in establishing useful relationships between managers and the human resources of an organization. According to this, the effect of emotional intelligence plays an important role in the success of an organization. In the context of this discussion, the manager of an organization can play an effective role in advancing the main goals of the organization by optimally negotiating with the employees or managers of other organizations. The main objective of this research is to investigate the effect of emotional intelligence on the amount of negotiating skills of managers with other people and to deal with them. To this end, the distribution and collection of information provided by the questionnaire among managers and officials of the general offices of ports and Shipping, Fisheries and Customs of Chabahar. In this research, α-Alpha coefficient of 92% was determined among 212 managers and officials of those organizations. This study concluded that there is a significant relationship between emotional intelligence and the negotiating skills of the continuous and constructive communication managers and after analyzing the statistical data, all of the hypotheses presented are confirmed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
داوود امیری ثالث | amiri sales کارشناسی ارشد مدیریت و بازرگانی دریایی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)
یحیی توماج | استادیار گروه مدیریت و بازرگانی دریایی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)
علی باقری | کارشناس ارشد مدیریت و بازرگانی دریایی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_28845_cf0f1bbfa8258b694e75efd0f2e2ff73.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-528362.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|