این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های روابط بین الملل، جلد ۷، شماره ۲۴، صفحات ۲۶۵-۲۸۵

عنوان فارسی آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی
چکیده فارسی مقاله مدرسه جایی است که تعلیم و تربیت اصلی در آن جریان دارد. از این رو باید محیط آن به نحوی باشد که موجب پرورش فکر و شکوفایی اندیشه دانش‌آموزان شود. پس مدرسه می‌تواند اولین محل رسمی برای آموزش حقوق بشر تلقی گردد. هرگونه تلاش برای ایجاد باور عمیق در کودکان نسبت به مفاهیم حقوق بشر می‌تواند در خلق و حفظ دنیای مسالمت‌آمیز مؤثر باشد و برای ایجاد و نهادینه شدن فرهنگ حقوق بشر و گسترش و احترام به این حقوق، دوره ابتدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آموزش قوانین شهروندی، منع تبعیض و رفتارهای تحقیرآمیز، منع خشونت و قلدری، آموزش صلح، مهارت‌های مدنی، مقابله با بی عدالتی، مسائل مربوط به مهاجرین، آموزش بردباری و مدارا به کودکان، دوستی علیه فقر و محرومیت، عدالت اجتماعی، درک چند فرهنگی و حل مسالمت آمیز مناقشات، برنامه اقدام و دفاع از حقوق افراد معلول و آموزش حقوق کودک از جمله موارد آموزشی در برنامه‌های آموزشی دوره ابتدایی می‌تواند باشد. هدف این پژوهش، طراحی برنامه‌های آموزشی پودمانی حقوق بشر در دوره دوم ابتدایی در ایران بود. روش پژوهشی از نوع توصیفی - تحلیلی و منطبق با روش پژوهش بردی انتخاب شد. بر اساس این روش ابتدا اطلاعات مورد نیاز درباره مفاهیم و مؤلفه‌های حقوق بشر در دوره دوم ابتدایی از منابع معتبر گردآوری، طبقه‌بندی و تفسیر شده و در نهایت شباهت‌ها و تفاوت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس بر اساس آن برنامه‌های آموزشی پودمانی حقوق بشر برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ...
چکیده انگلیسی مقاله ...
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://www.iisajournals.ir/article_53767_4d855cec4b65ed1a7ef2648d8d02c5da.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1389/article-1389-524346.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات