این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
مطالعات مدیریت شهری
، جلد ۱، شماره ۱(پیاپی ۱)، صفحات ۱۲۹-۱۴۵
عنوان فارسی
بررسی جایگاه و میزان اثربخشی آموزشهای ترافیکی (با نگاهی به الگوی جهانی شهر سالم)
چکیده فارسی مقاله
امروزه پایبندی عموم شهروندان به هنجارهای ترافیکی، نشانگر انضباط اجتماعی و فرهنگ غالب در هر جامعه است. رفتارهای ترافیکی شهروندان اعم از پیاده، راننده و مأمور اجرایی انتظامی میتواند باعث ایجاد تراکم ترافیکی شده و خسارتها و معضلاتی را با بهایی گزاف، به دنبال داشته باشد که این امر خود میتواند با آموزشهای صحیح و بهنگام به حداقل برسد. اما متأسفانه به دلیل آنکه آموزشهای مذکور، دارای ویژگیهای پایدار یعنی پایایی و پویایی و نیز مؤثر بودن یعنی استاندارد و بهنگام بودن نیستند، افراد در جامعه از خوی اصلی خود عدول کرده، به سوی راحتطلبی و ارتکاب تخلف روی میآورند. در این پژوهش سعی شده است با توجه به الگوی توسعه انسانی پایدار و نیز نظم و انضباط ـ که مطلوب و منظور اصلی این پژوهش است ـ پس از بررسی ترافیک و مشکلات ساختاری آن به عنوان معضل اساسی، آشنایی با شهر سالم و الگویی مناسب برای رفتارهای شهری به دلایل ارتکاب تخلفات مربوطه پرداخته شود. در ادامه با بررسی جامعهشناختی یادگیری اعم از فرهنگ، آموزش، تربیت، فرایند جامعهپذیری و مکانیسم آن با توجه به نظریهها و اصول علمی، و نیز بررسی نقش جایگاه آموزشی خانواده (به عنوان رکن اصلی)، پیشدبستانی، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه، سازمانهای غیردولتی غیرانتفاعی و همچنین رسانهها سعی در شکافتن اصول یادگیری و آموزش صحیح و بهنگام شده است. در انتها نیز با بررسی راهکار گذربان مدارس، با عنوان نمونه موردی به ارائه بحث، نتیجهگیری و پیشنهادها پرداخته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Status and Effectiveness Rate of Traffic Training (With a look at the global pattern of healthy city)
چکیده انگلیسی مقاله
This study, considering the sustainable human development model and the good discipline and order which is the main purpose of the study, reviews the traffic and its structural problems as a major problem, familiarity with a healthy city and an appropriate model for urban behavior , and examines the reasons of the relevant irregularities. Afterwards, studying the sociology of learning - including culture, education, training, process and mechanism of sociability, according to the scientific theories and principles, studying the role and status of the family educational (as a main component), preschool, school, guidance school, secondary school and University, non-profit NGOs and media-it searches the principles of learning and correct and timely teaching. Finally, assessing the schools pathway strategy as a sample case, it provides discussion, conclusions and suggestions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اردشیر سیاح مفضلی | sayah mofazali
نویسنده و مسئول مکاتبات
امیر قندچی |
ندارد
نشانی اینترنتی
http://ums.srbiau.ac.ir/article_4762_30d29fc4b1e52245cb6d434062a1126c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1756/article-1756-519003.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات