کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۳، شماره ۲ (پیاپی ۵۰)، صفحات ۲۵۷-۲۹۴

عنوان فارسی مسیریابی چابکی خدمات کتابخانه در بستر مدیریت کیفیت فراگیر
چکیده فارسی مقاله چابکی به عنوان پارادایم انکارناپذیر و غالب کسب‌ و‌ کار در هزاره سوم و به مثابه تنها گزینه بقا برای سازمانها، امروزه مورد توجه عموم سازمانهای تولیدی وخدماتی قرار گرفته است. به تبع این توجه، تلاشهای بی شماری نیز در راستای دستیابی به سطح مطلوب و متناسبی از آن در این سازمانها جریان یافته است. اما بسیاری از این تلاشها به جهت بی‌توجهی به عناصر اساسی رقابت و مسیرهای نادرست حرکت، محکوم به فنا شده‌اند. کیفیت به عنوان عصاره خواست مشتری و اساسی‌ترین عنصر رقابت‌پذیری بنگاه‌ها - بویژه بنگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات- با آغاز انقلاب کیفیت در اواخر قرن پیش، به جزئی جدایی‌ناپذیر از رقابت بدل گشته است. در این تحقیق، با نگاهی توأمان به این دو مقوله مهم، تلاش شده است تا مسیر تعالی چابکی سازمانی در بستر کیفیت ـ در پوشش مدیریت‌کیفیت ‌فراگیر ـ تبیین شود. بدین منظور، با منظور نمودن چابکی به عنوان متغیر وابسته، به کمک تحلیلهای چندسطحی رگرسیون، مؤلفه‌های توجیه‌کننده تغییرات چابکی تبیین و سپس با استفاده از تکنیک تصمیم‌گیری چندمعیاره تاپسیس، رتبه‌بندی شدند. نتایج نشان داد وضع هدفهای کمّی و شفاف توسط مدیریت و پایبندی به آنها، به‌روز رسانی اطلاعات کارکنان کتابخانه و تفویض اختیار مناسب به آنها، به ترتیب مهم‌ترین مؤلفه‌های کیفی تأثیرگذار بر چابکی و به عبارتی مسیر چابک‌سازی کتابخانه‌ها می‌باشند.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمد زنجیرچی | seyed mohammad
دکترای مدیریت صنعتی ـ تولید، عضو هیأت علمی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

سید حسن حاتمی نسب | seyed hassan
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ـ تولید، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد

نعیمه دره زرشکی | dareh zereshki
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ـ تولید، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد


نشانی اینترنتی http://lis.aqr-libjournal.ir/article_43541_ebb8612d94cccc3e2121e21f4c4f998e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518188.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات