|
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۳، شماره ۴ (پیاپی ۵۲)، صفحات ۵۱-۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت کاربران از کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
به منظور بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت کاربران از کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، تعداد 107 نفر از کاربران (معادل 10% کل دانشجویان و اعضای هیئت علمی) به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب و از آنان خواسته شد پرسشنامه رضایت کاربران از کتابخانه را تکمیل کنند. یافته ها نشان داد متغیرهای کفایت مجموعه کتابخانه و چگونگی ارائه خدمات، بهترین پیشبینی کنندههای رضایت کاربران از کتابخانه هستند و در مجموع43/0 واریانس رضایت از کتابخانه را تبیین میکنند (01/0 p<). سایر متغیرهای پژوهش یعنی، چگونگی مساعدت کتابداران، مقررات کتابخانه، و فضا و تجهیزات، به تنهایی قادر به پیش بینی سهم معناداری از میزان رضایت کاربران بودند، اما زمانی که با متغیرهای کفایت مجموعه کتابخانه و چگونگی ارائه خدمات وارد معادله میشدند، سهم معناداری به توانایی پیش بینی اضافه نکردند. همچنین، دسترسی به منابع، سهم معناداری در پیشبینی رضایت کاربران نداشت. نتایج به تفصیل در مقاله ارائه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
صالح رحیمی | دانشجوی دکترای کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
طاهره کرمی | کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
مهران فرهادی | عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان
منصوره مراد حاصلی | morad haseli کارشناس کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_43498_e0d5fc2baae2747cb3a26461fef58a5e.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|