|
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (پیاپی ۶۲)، صفحات ۷-۲۸
|
|
|
عنوان فارسی |
استراتژیهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: با توجه به ساختار بازار و ویژگیهای کالای اطلاعاتی، روشهای معمول قیمتگذاری برای کالاهای اطلاعاتی مفید نیست. بنابراین، راهبردهایی باید اتخاذ شود که متناسب با ویژگیهای این کالای خاص باشد. هدف این مقاله، معرفی و تشریح راهبردهای مناسب برای قیمتگذاری کالای اطلاعاتی است. روششناسی: مقالۀ حاضر، یک مقالهی نظری است که با استفاده از روش کتابخانهای انجام شده است. نتیجه: به نظر میرسد راهبردهای تبعیض قیمتی و فروش بستهای برای کالای اطلاعاتی بسیار کارا باشد. تبعیض قیمتی و انواع آن شامل تبعیض قیمت درجه اول، تبعیض قیمت درجه دوم و تبعیض قیمت درجه سوم؛ همچنین فروش بستهای و انواع آن شامل فروش بستهای بدون هزینۀ نهایی و فروش بستهای با هزینهنهایی، مباحث این مقاله را تشکیل میدهند. چنین نتیجهگیری میشود که اگر راهبردهای گفتهشده به درستی اجرا شوند، حداکثر سود برای تولیدکننده و حداکثر مطلوبیت برای مصرفکننده حاصل میشود و بازار کالای اطلاعاتی به بازاری کارا از نظر اجتماعی تبدیل میشود. اصالت/ ارزش: این مقاله به طور تفصیلی به مبحث راهبردهای قیمتگذاری کالای اطلاعاتی پرداخته است. بنابراین، میتواند مورد توجه متخصصان علم اطلاعات، تولیدکنندگان کالای اطلاعاتی و علاقمندان اقتصاد اطلاعات قرار گیرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هاشم عطاپور | دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
ابوالقاسم نادری | دانشیار دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42680_4c8df7a716f209da3899ad6ad6d70ac7.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518076.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|