این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۷، شماره ۲ (پیاپی ۶۶)، صفحات ۵۱-۷۴

عنوان فارسی چالشهای موجود در ارزیابی درونی (مورد گروه های آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه های دولتی ایران )
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی چالش‌های موجود در ارزیابی درونی گروه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه‌های دولتی ایران از دیدگاه اعضای هیئت علمی بود. روش: روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را 20 گروه‌ آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه‌های دولتی ایران تشکیل می‌دهد با توجه به تعداد اندک جامعه، همگی آنها مورد پژوهش قرار گرفتند. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه محقق ساخته و به‌منظور تجزیه و تحلیل آنها، از آزمون‏ تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد‌ استقبال کم گروه‌های آموزشی به دلیل زیاد بودن ملاک‌ها و نشانگرهای ارزیابی درونی و استفاده کم از نتایج ارزیابی در تصمیم‌گیری‌ها، از جمله چالش‌های ساختاری در ارزیابی درونی این گروه‌هاست. نداشتن تجربه و تخصص‌کافی برای اجرا، و نبود ثبات مدیریتی در سطح گروه آموزشی و دانشگاه، از جمله چالش‌های اجرایی ارزیابی درونی بیان شده‌اند. همچنین، مهم‌ترین چالش‌های انگیزه‌ای در ارزیابی درونی گروه‌ها به ترتیب شامل: نبود سازو کارهای تشویقی و پاداش‌دهنده برای‌ اعضای هیئت علمی و مشغله‌های اعضای هیئت علمی از قبیل تراکم واحدهای تدریس و فعالیت‌های اجرایی بود. نتیجه‌گیری: ارزیابی درونی به عنوان پایه و اساس تضمین کیفیت، در گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی نظام‌مند نیست؛ لذا فعالیت‌های ارزیابی درونی به شائبه ظاهری بودن دچارند.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن نظرزاده زارع | nazarzadeh zare
دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

امیرحسین مردانی |
دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

حبیبه عباسی |
دانش آموخته ی کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

زهرا عباسی |
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)


نشانی اینترنتی http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42344_81f7375c280f4cf93e47753e7e22a6d0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518040.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات