این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۲۰، شماره ۲(پیاپی ۷۸)، صفحات ۱۶۰-۱۸۵
عنوان فارسی
بررسی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی و راهکارهای توسعۀ آنها از نظر دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز
چکیده فارسی مقاله
هدف: سنجش ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز و بررسی مهمترین راهکارهای توسعۀ این ویژگیها از دیدگاه دانشجویان این رشته. روششناسی: پژوهش حاضر بهصورت پیمایشی انجام شده است. به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، توصیفی و تحلیلی است. جامعۀ مورد مطالعه شامل کلیۀ دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز است که بهدلیل محدودبودن جامعۀ پژوهش (133نفر)، پرسشنامه بهعنوان ابزار جمعآوری اطلاعات بین تمامی افراد جامعه توزیع و درنهایت109پاسخ (95/81%) جمعآوری شد. یافتهها: در میان ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان، مرکز کنترل درونی (92/22) بیشترین و تحمل ابهام (64/19) کمترین میانگین را بهخود اختصاص داده اند. نتایج نشان داد مهمترین راهکارهای توسعۀ این ویژگیها بهترتیب اولویت عبارتند از: راهکارهای جانبی، آموزشی، حمایتی و راهکارهای پژوهشی و فناورانه. نتیجهگیری: ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز بهجز در ویژگیهای استقلال طلبی و تحمل ابهام، در سطح مطلوبی قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرزانه قنادی نژاد |
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
زاهد بیگدلی |
استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_49572_febcdb87ba6fb2ac5c373b6e3d89a35e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-517971.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات