این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۰۷-۱۲۴
عنوان فارسی
نقش آموزش درس "مبانی کارآفرینی" در قصدکارآفرینی دانشجویان رشتههای غیر مدیریت (مطالعه موردی: دانشکدههای هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله
آموزش کارآفرینی تبادل رسمی و نظاممند اطلاعات و دانش کارآفرینی است. دانشگاهها به عنوان متولیان اصلی تربیت و پرورش منابع انسانی متخصص در چند سال اخیر به آموزش کارآفرینی روی آوردهاند. درس مبانی کارآفرینی در برخی از دانشگاههای کشور تدریس میشود، اما یکی از مسائل کلیدی در هر برنامهی آموزشی، ارزیابی آن است. معیارهایی که در ارزیابی آموزش کارآفرینی استفاده میشوند میتوانند مربوط به سطح دانش مشخص، مهارتها، علاقهمندی، درجهی مشارکت در کلاس و قصد کارآفرینی باشد. هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر آموزش درس اختیاری "مبانیکارآفرینی" بر ایجاد قصد کارآفرینی در دانشجویان است. این تحقیق با روش تحقیق پس رویدادی و با استفاده از ابزار پرسشنامه در میان 105 نفر از دانشجویان دانشکدههای هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران انجام شد. جمعآوری دادهها در دو مرحلهی پیش آزمون (ابتدای ترم تحصیلی) و پس آزمون (انتهای ترم تحصیلی) در گروه آزمایشی و گروه کنترل انجام شد. نتایج تحلیل دادهها نشان میدهد که آموزش درس مبانی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان و عوامل تعیینکنندهی آن شامل نگرش نسبت به رفتار، هنجارهای ذهنی و درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش کارآفرینی، دانشجویان، قصدکارآفرینی، مبانی کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
درس "مبانی کارآفرینی" در قصدکارآفرینی دانشجویان رشتههای غیر مدیریت (مطالعه موردی: دانشکدههای هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران)
چکیده انگلیسی مقاله
آفرینی تبادل رسمی و نظاممند اطلاعات و دانش کارآفرینی است. دانشگاهها به عنوان متولیان اصلی تربیت و پرورش منابع انسانی متخصص در چند سال اخیر به آموزش کارآفرینی روی آوردهاند. درس مبانی کارآفرینی در برخی از دانشگاههای کشور تدریس میشود، اما یکی از مسائل کلیدی در هر برنامهی آموزشی، ارزیابی آن است. معیارهایی که در ارزیابی آموزش کارآفرینی استفاده میشوند میتوانند مربوط به سطح دانش مشخص، مهارتها، علاقهمندی، درجهی مشارکت در کلاس و قصد کارآفرینی باشد. هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر آموزش درس اختیاری "مبانیکارآفرینی" بر ایجاد قصد کارآفرینی در دانشجویان است. این تحقیق با روش تحقیق پس رویدادی و با استفاده از ابزار پرسشنامه در میان 105 نفر از دانشجویان دانشکدههای هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران انجام شد. جمعآوری دادهها در دو مرحلهی پیش آزمون (ابتدای ترم تحصیلی) و پس آزمون (انتهای ترم تحصیلی) در گروه آزمایشی و گروه کنترل انجام شد. نتایج تحلیل دادهها نشان میدهد که آموزش درس مبانی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان و عوامل تعیینکنندهی آن شامل نگرش نسبت به رفتار، هنجارهای ذهنی و درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا آراستی |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سعیده سعیدبنادکی | سعیدبنادکی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نرگس ایمانی پور |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_24403_9792a44f400ada7ef52a9e24a09b8cb3.pdf
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات