این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Agricultural Science and Technology، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۲۵۵-۲۶۴

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model of Iran’s Farm-Retail Marketing Margin for Beef
چکیده انگلیسی مقاله High and increasing beef marketing margin leads one to controversy about factors affecting it. This study using the monthly data for the 1998-2005 period to investigate the market power and to estimate how farm and marketing services supplies and retail demand determinants can affect beef marketing margin. The results show that farm, marketing services and retail level prices and thereby marketing margin move together in different ways that depend on whether the determinants that cause movement arise from a shift in retail demand, marketing services supply or farm supply. And also, positive impact of market power beef marketing margin is observed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Beef, Farm-retail marketing margin, IRAN

نویسندگان مقاله سید سعید حسینی | s s
department of agricultural economics, faculty of economics and agricultural development, natural resource and agriculture campus, university of tehran, karaj, islamic republic of iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

h شهبازی |
department of agricultural economics, faculty of economics and agricultural development, natural resource and agriculture campus, university of tehran, karaj, islamic republic of iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jast.modares.ac.ir/article_4593_69e2f6e6a1463b05a58b53f5c91f3f97.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/476/article-476-494875.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات