این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 شهریور 1404
مطالعات رسانه ای
، جلد ۶، شماره ۱(پیاپی ۱۲)، صفحات ۱۰۱-۱۲۶
عنوان فارسی
مقایسه تطبیقی بارویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای
چکیده فارسی مقاله
تبلیغات دارای کارکردهای مثبتی در جامعه است و با استفاده از دانش نشانه شناسی می توان اینکارکردها را ارتقا بخشید.این تحقیق سعی دارد نقاط قوت و ضعف آگهی های بازرگانی تلویزیونیایرانی را در مقایسه با آگهی های غیر ایرانی نشان دهد .این مقاله از تحلیل کیفی با رویکرد نشانهشناسی استفاده می کند و سپس با استفاده از روش تطبیقی به مقایسه آگهی تلویزیونی ایران و شبکههای ماهواره ای می پردازد. جامعه تحقیق، آگهی های تلویزیونی پخش شده از تلویزیون ایران و شبکههای ماهواره ای است و نمونه گیری با روش خوشه ای انجام شده است.آنچه در این تحقیق به آنرسیده ایم این است که، بازنمود نقش زن در تبلیغات ایرانی بیشتر کلیشه ای است.از روی نشانه هایجنسیتی و سن مخاطب ، می توان مخاطب هدف و تصمیم گیرنده اصلی در خرید محصول و خدماترا شناسایی کرد.درآکهی های ایرانی مردان بیشترین نقش رادارند درحالیکه در آگهی های شبکه هایماهواره ای زنان بیشترین نقش را دارند،نوجوانان در تبلیغات ایرانی حضور ندارند.انتقال پیام بیشتر ازطریق ارتباط کلامی صورت می گیرد و به نشانه های تصویری و حرکت دوربین کمتر توجه می شود ،با توجه به نیاز روزافزون به افزایش کیفی تبلیغات در کشور به نظر می رسد توجه به نشانه شناسی،بخصوص استفاده از نشانه های تصویری می تواند به رشد صنعت تبلیغات به عنوان یک صنعتارتباطی منجر شود .
کلیدواژههای فارسی مقاله
نشانه شناسی، نشانه، آگهی بازرگانی تلویزیونی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن فرامرزی |
نویسنده و مسئول مکاتبات
نشانی اینترنتی
http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4478_ebbb94a91cb5f0fae327566a46b2681b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-493136.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات