این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
پژوهش های حسابداری مالی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۴۱-۵۶
عنوان فارسی
اثر انگیزه های مدیریتی و اهداف سود بر چسبندگی هزینه
چکیده فارسی مقاله
طبق پژوهشهای اخیر، میزان کاهش هزینهها هنگام کاهش فروش، کمتر از میزان افزایش هزینهها بههنگام همان میزان افزایش فروش است. این رفتار نامتقارن هزینهها به چسبندگی هزینه معروف شده است.مدیران شرکتها با توجه به دنبال کردن اهدافی از سود(اجتناب از زیان یا اجتناب از کاهش سود) ، با کاهش فروش اقدام به تعدیل منابع عملیاتی میکنند، که به احتمال زیاد حذف سریع منابع راکد را به دنبال خواهد داشت، حتی اگر پیشبینی آنها در مورد کاهش فروش، موقتی باشد. بنابراین تمایل به دستیابی به اهداف سود به احتمال زیاد منجر به کاهش میزان چسبندگی هزینهها خواهد شد. در پژوهش حاضر دوره زمانی از 1384 تا 1394 شامل 152 و1520 سال- شرکت است. نتایج پژوهش نشان داد که در صورت وجود انگیزه دستیابی به اهداف سود، از طریق تعدیل منابع چسبندگی هزینهها کاهش یافته و با کاهش فروش، هزینهها با شدت بیشتری کاهش می یابند. اما وجود چنین انگیزهای در دورههای متوالی در مجموع اثر قابل ملاحظهای بر چسندگی هزینهها نخواهد داشت. همچنین خوشبینی(بدبینی) مدیران میتوان عاملی مهم در افزایش(کاهش) چسبندگی هزینهها تلقی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چسبندگی هزینه، اهداف سود، انگیزههای مدیریتی، تعدیل منابع،
عنوان انگلیسی
The Effect of Managerial Incentives and Earnings targets on Stickiness Cost
چکیده انگلیسی مقاله
According to recent preceding studies, reduction of costs when sales decline, less than the increase in costs when the rate increases sales. This behavior is known as asymmetric costs to cost stickiness. With regard to meeting earnings targets, managers attempt to adjust operation resources when sales fall. This action probably results in cutting slack resources even though managers' prediction concerning sale reduction is temporary. When there is an incentive to reduce the cost in the current period, the acceleration of removing slack resources is higher compared to the period when there is no incentive. Given this, tendency to meet earnings targets is more likely lead to reduce stickiness cost. The present study, covering 1384 to 1394, consist of 152 firms. The results of this study indicate that in the presence of incentive of earnings targets, cost stickiness cost is reduced by adjusting resources and through the reduction of sale the cost will decrease more aggressively. However, with the presence of incentive, consecutive periods will not affect stickiness cost significantly. In addition, managers' optimistic (pessimistic) can be an important factor in increasing (decreasing) stickiness cost.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید حقیقت |
دانشیار حسابداری، دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)
محمد رحیم پور |
گروه حسابداری، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://far.ui.ac.ir/article_21774_c4e6bb6df856a802a6e448e6f958ed68.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1377/article-1377-459997.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات