این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 16 مهر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۱، صفحات ۱۱۳-۱۲۶
عنوان فارسی
مدلسازی عملکرد ایستگاه تقویت فشار گاز در نقطه طرح و خارج از نقطه طرح
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله مدلسازی عملکرد توربوکمپرسورهای یک ایستگاه تقویت فشار گاز در نقطه طرح و خارج از نقطه طرح انجام شده است، بدین صورت که ابتدا خواص عملکردی ایستگاه در نقطه ی طراحی تعیین شده، سپس با تغییر خواص فیزیکی گاز ورودی و همچنین تغییر خواص عملکردی دستگاه های به کار رفته، با استفاده از منحنی های مشخصه، عملکرد خارج از نقطه ی طرح ایستگاه بررسی و مدلسازی شده است. برای انجام این مدلسازی از دو نرم افزار متلب و اسپن هایسیس به طور موازی استفاده شده است تا بتوان مقایسه ای میان کدهای نوشته شده در نرم افزار متلب و نتایج حاصله از نرم افزار اَسپن هایسیس انجام داد. پس از انجام مدلسازی نقاط کاری ایستگاه مشخص شدهاند. با مشخص کردن محل قرارگیری این نقاط بر روی منحنی مشخصه اجزای ایستگاه، محدودهی تعادل کاری ایستگاه ترسیم میشود، بدین صورت که اگر ایستگاه در شرایطی کار کند که به این محدوده کاری نزدیک باشد، راندمان بهتری خواهد داشت و دچار مشکلاتی از قبیل سِرج نیز نمیشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modeling of a Gas Pressure Increasing Station's Performance at the Design and off-Design Points
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper modeling of the turbocompressors of a gas pressure increasing station has been done at the design point and out of the design point. First the performance characteristics of the station have to be determined, after that with changing the physical properties of the inlet gas and changing the performance characteristics of the used setups with usage of their characteristic curves, the out of the design point modeling and analyses is done. To do this modeling, MATLAB and Aspen HYSYS softwares have been used parallelly. Thus the results of the codes that have been written in MATLAB software can be compared with the Aspen HYSYS software results. After the modeling is done working points of the station are determined. By determining the position of working points on the characteristic curves of the station setups, the equilibrium working range of the station is achieved. Thus in practice if the station's working point is near to this range, the efficiency of the station will be higher and problems like surge will not occur.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن پارسا |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
امین ضیایی شهرکی | ziaee shahraki
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نادر منتظرین |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_681_95d80fdbd3b62371619fc9594c5c81c7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-458703.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات