این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 8 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۱، صفحات ۸۳-۹۲
عنوان فارسی
بررسی تجربی نوسانات، پارامترها و مقادیر مرتبه بالای سرعت در دنباله یک مدل خودرو
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش به بررسی تجربی دینامیک جریان و پارامترهای مرتبه بالای سرعت نظیر صافی (Flatness) و چولگی (Skewness) در دنباله یک مدل خودرو سواری به طور مستقل و حالتی که در دنباله یک مدل تریلر قرار دارد، پرداخته شده است. همچنین روند تغییر طول مقیاس اختلاطی، عدد استروهال، اثرات لایه های اختلاطی و گردابه ها در ایجاد ناهمسانی ها، در دنباله بررسی شده است. کلیه آزمایشات در آزمایشگاه آیرودینامیک دانشگاه حکیم سبزواری انجام شده است . به منظور شبیه سازی و اندازه گیری مشخصه های جریان جریان سیال از تونل باد مدار باز و دمشی استفاده شده است که حداکثر اغتشاشات اسمی و سرعت برای این دستگاه به ترتیب 0.1 % و m/s 30 می باشد.نتایج نشان داد: مقادیر چولگی در ارتفاعات پایین و نزدیک به زمین کمتر از مقادیر آن در ارتفاعات بالاتر است که این موضوع با افزایش فاصله از انتهای خودرو روند عکس دارد. مقادیر صافی نیز با افزایش فاصله طولی از انتهای خودرو به تدریج کاهش میابد. دنباله تریلر برای موقعیتهای نزدیک قرارگیری خودرو به تریلر تاثیری در محل شکل گیری قلههای ماکزیمم طول مقیاس اختلاطی ندارد. فرکانس در ماکزیمم دامنه و همچنین عدد استروهال در موقعیت قرارگیری X/L=1 به دلیل اغتشاش زیاد جریان کمترین مقدار را دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Experimental Study of Fluctuation, Parameters and High-Order values of velocity in wake Region of a Model car
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: In spite of the fact that turbulence is one of the very old issues in the domain of fluid mechanics, it has been remained unresolved. In this paper is done the experimental investigated on the flow dynamics and the high-order parameters such as Flatness and skewness of wake of vehicle model also is shown The Frequency variations vortex formation at the maximum amplitude, strohal Number and Length scale Incorporation. All testing was performed aerodynamic Hakim Sabzevari University To measure the flow characteristics, the wind tunnel and a hot wire flow meter Made by Saba Frasnjsh is used. The maximum disturbances and nominal maximum speed of the device, respectively are, 0. 1% and 30 m / s. The results showed: Skewness values at lower altitudes are less than its values at higher altitudes that it has a reverse trend with increasing distance from the vehicle. Flatness values gradually decreased with increasing distance from the vehicle. The strohal number is often reduced by increasing the distance between car and trailer. And mixing length scale within the wake often has one or two maximum peaks. The wake of Trailer for near car locations to the trailer dosent have any Effect on the formation of the maximum peak is mixing length scale.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید برزنونی |
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)
امیر بک خوشنویس | bak khoshnevis
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_851_7b75347f3ae9f4bd6e9641427d50bfa6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-458702.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات