این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی عواملی مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمان های بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله در این مقاله که برگرفته از پژوهشی میدانی در سطح ملی است، ضمن بیان متدولوزی تحقیق در قالب اهداف تحقیق، روش تحقیق، رو ش های گردآوری داده ها، سؤالات تحقیق، جامعه و نمونه آماری و روش های تجزیه و تحلیل داده ها، ادبیات علمی مرتبط با موضوع به طور مختصر بیان گردیده است. در بخش بعدی که چارچوب اصلی مقاله را تشکیل می دهد، ابتدا وضعیت کارآفرینی سازمانی در سازمان های خدمات اجتماعی و فرهنگی بخش دولتی ایران به تفکیک بخشی و منطقه ای تبیین گردیده و سپس با توجه به سؤالأت پژوهشی و متغیرهای مطرح در این سؤالات، ویژگی های کارآفرینانه در عوامل ساختاری، رفتاری و محیطی سازمان های مذکور مورد کاوش قرار گرفته و میزان ارتباط این عوامل و متغیرهای فرعی آن با کارآفرینی در سازمان های اجتماعی و فرهنگی دولتی و اهمیت هر یک از آن ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شده است . در بخش پایانی مقاله نیز با توجه به تجزیه علمی که از داده ها واقعی و نگرش به عمل آمده پیشنهاد ها و راهکارهایی برای توسعه کار آفرینی در سازمانهای اجتماعی و فرهنگی دولتی که در برخی زمینه ها برای سازمان های دولتی و خصوصی نیز قابلیت کاربرد دارد ارائه شده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله This paper is originated from a field research in national level. While methodology of research is explained in the form of research aims, methods of gathering of data, research questions, community and statistics sample, and methods of analysis of data, scientific literature related to the subject is briefly mentioned. In the next section that forms the main framework of the paper first the situation of organizational entrepreneurship in governmental cultural and social organizations is explained in district and regional divisions. Then with regard to research questions and the important variables of these questions, the entrepreneurial attributes in structural, behavioral and environmental factors have been studied and next the extend of relationship of these factors and its secondary variables with entrepreneurship in governmental cultural and societal organizations and their importance have been analyzed using explanatory and inferential statistics methods. In the final section, with regard to scientific analysis of real and conceptual data, propositions and approaches for development of entrepreneurship in governmental cultural and societal organizations, which can be used by other governmental and private organizations, have been brought up.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله دکتر سید محمد مقیمى | seyyed mohammad مقیمى



نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_11415_03d894147faf9e1e4aa01b25cdd679ee.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-457556.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات