این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 26 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۳۰۱-۳۲۱
عنوان فارسی
شناسایی، اعتباریابی و رتبهبندی ابعاد جذابیتهای برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم)
چکیده فارسی مقاله
بخش اعظم ارزشهای پیشنهادی کارفرمایان در بازار کار، از طریق نوع خاصی از برند با عنوان «برند کارفرما» به ایجاد تصویری جذاب از کارفرما و درخواست کار از سوی جویندگان کار منجر میشود. پژوهش حاضر با اولویتبندی جذابیتهای برند کارفرما، پیشنهادهایی در زمینه برندسازی کارفرما مطرح کرده است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است و به روش کمی اجرا شده است. جامعه آماری جویندگان کار در شهر قم هستند که از بین آنها 273 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارگردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد برتون است. دادههای جمعآوریشده از طریق تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرمافزار SPSS تجزیهوتحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد 21 گویه از جذابیتهای برند کارفرما در شش بعد شامل ارزشهای نوآوری، آموزشی، توسعه شخصی، انسانمداری، اجتماعی و اقتصادی قرار میگیرند. ابعاد بهدستآمده با آزمون فریدمن رتبهبندی شد که نتایج تفاوتهای معناداری را بین اهمیت ابعاد مختلف برند کارفرما نشان داد. در این بین ارزشهای اقتصادی در بالاترین سطح اهمیت و ارزشهای انسانمداری در پایینترین سطح قرار میگیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برند کارفرما، جذابیتهای برند کارفرما، جویندگان کار،
عنوان انگلیسی
Identification, Validate and Prioritize "Employer Brand Attractiveness" (Case: Job Seekers in the City of Qom)
چکیده انگلیسی مقاله
A large part of the proposed values by employers in the labor market are provided through a special kind of brand called "Employer Brand" which leads to the creation of an attractive image of the employer and appliance for a job by job seekers. This research intends to prioritize the employer brand attractiveness to offer suggestions on employer branding. This is a survey descriptive research of which its data has been collected from a random sample of 273 job seekers in the city of Qom. The survey instrument is a questionnaire including the 'employer attractiveness' scale developed by Breton et al. (2005). Data has been analyzed by exploratory factor analysis in SPSS software. The results show that 21 items of the employer brand attractiveness are included six dimensions. These dimensions are innovation values, educational values, personal development values, human-oriented values, social values and economical values. These dimensions are ranked in terms of the Friedman test. Analyses results shows significant differences between the perceived importance levels of employer attractiveness dimensions. Respondents attribute the highest importance to economical values and the least importance to human-oriented values.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
employer brand, Employer Brand Attractiveness, Job Seekers
نویسندگان مقاله
علی حمیدی زاده |
استادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
جبار باباشاهی |
استادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
منصوره محمدنژاد فدردی | mohammadnejad fadardi
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_56517_e4f6d1c27192d85029a34e44f8ca66b8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-457520.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات