|
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۱۴، صفحات ۷-۲۶
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی فرصتهای کارآفرینانهی خود- خدماتی مسافر در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" |
|
چکیده فارسی مقاله |
"هما" و شناسایی فرصتهای کارآفرینانه در این قلمرو بوده و از روش تحقیق ترکیبی و روش فرایندی تحلیل موریسون استفاده شده است. جامعهی آماری در بخش کیفی مدیران شرکت "هما" و در بخش کمّی مسافران این شرکت میباشند. در بخش کیفی با 20 نفر خبره مصاحبهی عمیق انجام و جلسههای گروه کانونی برگزار شد. در بخش کمّی نمونهگیری با استفاده از فرمول کوکران و همچنین 203 عدد پرسشنامهی توزیع شده بین مسافران انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی به روش کدگذاری باز و در بخش کمّی با استفاده از نرمافزار spss انجام پذیرفت. یافتههای تحقیق نشان می دهد اقدامات انجام شده در زمینهی کیوسک بسیار اندک و زمینهی تلفن همراه برای شرکت "هما" کاملاً بکر است. از مهمترین فرصتهای کارآفرینانه در زمینهی وب میتوان به پیادهسازی عملیات مدیریت پروفایل مسافر، در خود- خدماتی مسافر با کیوسک به عملیات پیش از پرواز مسافر در فرودگاه اشاره کرده و همچنین در زمینهی تلفن همراه ارسال اطلاعات پروازی را فرصتی کارآفرینانه در راستای توسعهی کسبوکار شرکت معرفی کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مریم کورانی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمود احمدپور داریانی | ahmadpour daryani دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jed.ut.ac.ir/article_24399_2f73aed48e7e15e6a3b4e6f85091299e.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-452620.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|