|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۴۵، صفحات ۴۷-۵۲
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش متمایز برای دانشآموزان با نیازهای ویژه |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه: برآوردهکردن نیازهای گوناگون دانشآموزان با نیازهای ویژه برای شکوفایی توانایی آنها در آموزش فراگیر بسیار مهم و ضروری است. یکی از راههای پاسخگویی به این نیاز، طراحی کلاس درس بر پایه آموزش متمایز است. آموزش متمایز به روش طراحی منظم برنامه درسی بر پایه نیازهای متفاوت و متنوع دانشآموزان با نیازهای ویژه برای به بیشینه رساندن توانایی یادگیری آنان است. نتیجهگیری: در این مقاله مروری پس از بیان مقدمهای کوتاه، به تعریف و تاریخچه آموزش متمایز پرداخته شده و در ادامه اهمیت و ضرورت آموزش متمایز، عناصر آموزش متمایز، موانع و چالشهای آموزش متمایز و نقش معلمان در موفقیت آموزش متمایز در ایران ارایهشده و در پایان نتیجهگیری صورت گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش متمایز، دانشآموزان، نیازهای ویژه |
|
عنوان انگلیسی |
Differentiating Instruction for Students with Special Needs |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Meeting the various needs of students with special needs for improving their abilities in the inclusive education is so necessary and important. One way to meet these needs is the design of classroom based on differentiating instruction. Differentiating instruction with systematic design for educational curriculum is based on the diverse needs of students with special needs to maximize their learning ability. Conclusion: In this review paper, after a brief introduction, definition and history of differentiating instruction is discussed and in the following, necessity and importance of differentiating instruction, elements of differentiating instruction, challenges and barriers of differentiating instruction and teachers' role in the success of differentiating instruction in Iran are presented and finally conclusion is expressed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Differentiating instruction, Students, Special needs |
|
نویسندگان مقاله |
ستاره شجاعی | setareh shojaee شیراز- دانشگاه شیراز- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی –بخش آموزش کودکان استثنایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
علیضامن مولایی آرپناهی | alizamen moulaee شیراز- دانشگاه شیراز- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی –بخش آموزش کودکان استثنایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-373-14&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-452554.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|