این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۵۳-۶۵
عنوان فارسی
نقش بهبود کیفیت خدمات در ارتقای عملکرد برند در بیمارستانهای شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: در سالیان اخیر، اهمیت روزافزون بخش خدمات درمانی در راستای ارتقای مدیریت سلامت منجر به تمرکز بر بهبود کیفیت خدمات شده است و مراکز خدمات درمانی آن را به عنوان یک مزیت رقابتی استراتژیک مورد توجه قرار دادهاند. در این راستا پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بهبود کیفیت خدمات در ارتقای عملکرد برند در صنعت خدمات درمانی است. روش بررسی: جهت انجام پژوهش، نمونه ی 392 نفری از بیماران بیمارستانهای شهر تهران با روش نمونهگیری خوشهای و در دسترس، بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. همچنین جهت مقایسه ی بیمارستانهای دولتی و خصوصی از آزمون t دو نمونهای مستقل استفاده شد. یافتهها: یافتههای پژوهش حاکی از آن است که کیفیت مطلوب خدمات بر ارزش ویژه ی برند؛ ارزش ویژه ی برند بر ترجیح برند، قصد تکرار خرید و عملکرد برند تأثیر معنادار دارد. همچنین ترجیح برند بر قصد تکرار خرید خدمات و عملکرد برند تأثیر معناداری دارد. در نهایت، تأثیر معنیدار قصد تکرار خرید بر عملکرد برند در صنعت خدمات درمانی تأیید شد. نتیجهگیری: براساس یافتهها میتوان اظهار نمود که بیمارستانها با توجه به برنامههای بهبود کیفیت خدمات میتوانند برند خود را در بین انبوه مراکز خدمات درمانی ارتقا دهند که هم ارتقای سلامت جامعه و هم افزایش سودآوری را در پی خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهبود کیفیت خدمات، عملکرد برند، بیمارستان، تهران، ایران
عنوان انگلیسی
The Role of Quality Improvement of Services in Promoting Brand Performance in Tehran Hospitals
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: In recent years, the growing importance of health care has led to a focus on improving the quality of services, and healthcare centers have paid attention to it as a strategic competitive advantage. The aim of this study was to investigate the role of improving the quality of services in the promotion of brand performance in healthcare industry. Materials and Methods: In this study, 392 patients of Tehran hospitals were selected through cluster sampling. Structural Equation Modeling (SEM) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were used for data analysis. Also, to compare public and private hospitals, independent samples t-test was used. Results: Research findings indicate that the desirable quality of services has a significant positive effect on brand equity; and brand equity has a meaningful effect on brand preference, repurchasing and brand performance. Moreover, brand preference has a significant effect on brand performance and the decision to repeat purchasing. In the end, the meaningful effect of repurchasing decision on brand performance in healthcare industry was confirmed. Conclusion: According to the results, it can be stated that considering healthcare improvement plans, hospitals can enhance their brand among many healthcare centers. This entails both the promotion of community's health and the increase of profitability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Service Quality, Brand Equity, Brand Performance, Hospital
نویسندگان مقاله
داود فیض | davood feiz
associate professor, business management department, school of economics, management and administrative sciences, semnan university, semnan, iran
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
امین کهیاری حقیقت | amin kohyari haghighat
ph.d. candidate in international marketing management, school of economics, management and administrative sciences, semnan university, semnan, iran
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
کوروش کهیاری حقیقت | koorosh kohyari haghighat
ph.d. candidate in human resource management, school of economics, management and administrative sciences, semnan university, semnan, iran
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-235&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/157/article-157-448820.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات