مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۷۷-۵۱۱

عنوان فارسی طراحی تحلیل‎های آینده‎نگر به‎منظور تدوین سیاست تصمیم‎گیری هوشمند برای مشتریان ویژۀ سرمایه‎گذار در بانک
چکیده فارسی مقاله مشتریان ویژه برای بانک‎ها اهمیت خاصی دارند، چراکه سرمایه‎گذاری مستمر در بانک انجام می‎دهند و معمولاً به یک بانک وفادارند. این وفاداری در گرو ارائۀ خدمات خاص و متنوع به این مشتریان، ارائۀ سود متناسب با سپرده و تعامل بانک بر اساس سطح مشتری ویژه و تمایل به ریسک‎پذیری آنهاست. در تحقیق حاضر، داده‎های دو هزار مشتری عادی و ویژه بر اساس ویژگی‎های جمعیت‎شناختی، حساب‎های بانکی و سرمایه‎گذاری در بانک گردآوری شده است. همچنین سطح مشتری ویژه و میزان تمایل به ریسک‎پذیری آنها نیز توسط بانک معین شده است؛ سپس، مجموعه‎ای از الگوریتم‎های یادگیرنده برای طبقه‎بندی و پیش‎بینی سطح مشتری ویژه و میزان تمایل آنها به ریسک توسط نرم‎افزار طراحی شده، اعتبارسنجی شده است. نتایج نهایی به‎صورت مجموعه‎ای از قواعد قابل بهبود و هوشمند تحلیل و آماده شده‎اند تا به مدیران بانک در تدوین سیاست‎های تصمیم‎گیری تعاملی و آینده‎نگر در ابتدای همکاری مشتری ویژه با بانک یاری رسانند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing a Predictive Analytics for the Formulation of Intelligent Decision Making Policies for VIP Customers Investing in the Bank
چکیده انگلیسی مقاله Special, privileged or VIP customers are of great significance to the banks since they continuously and broadly invest in deposits and remain loyal to the banks. This loyalty is dependent on the broad and specific services they receive, deposit interests, and the tuned regulatory actions that banks take for according to the grade of special customers and their propensity to risk. In the current research, a dataset of two thousand ordinary and special privileged customers were collected according to their demographics, accounts information, and level of investment in the bank. The grade of special customer and their propensity to taking risks are also determined by the experts of the bank. Afterwards, a range of learning algorithms are applied for designing and validating classification and prediction methods on special customers’ grades and their propensity to risk. Final results are then analyzed and prepared as a set of intelligent and improvable rules that assist the bank managers in formulating interactive and predictive decision making policies from the initiation of the customer relationship with the bank.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ایمان رییسی وانانی | raeesi vanani
استادیار مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_62895_ea11dbe0ea09c2bde7ef74c33bc925de.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-428511.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات