مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۰۵-۴۲۵

عنوان فارسی ارائۀ مدل مدیریت تغییر در برون‎سپاری خدمات فناوری اطلاعات: رویکرد ساختاری ـ تفسیر
چکیده فارسی مقاله تصمیم دربارۀ برون‎سپاری یکی از کلیدی‎ترین تصمیم‎ها در حوزۀ فناوری اطلاعات است که می‎تواند به موفقیت مدیریت سرمایه­گذاری‎های این حوزه بینجامد. علی‎رغم این اقبال عمومی، آمارها مؤید افزایش میزان شکست پروژه­­های برون‎سپاری فناوری اطلاعات در سازمان­هاست که ریشۀ بسیاری از این ناکامی­ها را می­توان در تغییرات به‎وجود آمده به‎واسطۀ اتخاذ این راهبرد و مدیریت نادرست آنها دانست که نه تنها به شکست فرایند برون‎سپاری منجر می‎شوند، بلکه هزینه­ها و مخاطرات جدی دیگری را نیز با خود به همراه می­آورند. هدف از این مقاله، شناسایی و اولویت­بندی الزامات مدیریت تغییر در فرایند منبع­یابی مبتنی بر رویکرد برون‎سپاری خدمات فناوری اطلاعات است. بدین منظور، ضمن مطالعات کتابخانه­ای غنی، با خبرگان نیز مصاحبه‎ای به عمل آمد و بر اساس رویکرد مدل‎سازی تفسیری ـ ساختاری به اولویت‎بندی مؤلفه‎های مؤثر بر موفقیت مدیریت تغییر در برون‎سپاری خدمات فناوری اطلاعات اقدام شد. پژوهش هم از نظر مدل توسعه‎یافته و هم به لحاظ روش‎شناسی، دارای نوآوری در حوزۀ برون‎سپاری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing the Change Management Model in Outsourcing of IT Services: Using Interpretive -Structural Modeling (ISM)
چکیده انگلیسی مقاله Outsourcing, a key strategy for Information Technology sourcing due to cost reduction, concentration on core competencies and acquisition of the latest and the most up to date technologies, has been seriously taken into consideration by organizations in the last two decades. Information Technology outsourcing is a key decision in that field which can lead to successful investment management in this area. Despite the popularity and attention to this outsourcing strategy, statistics indicate an increasing failure rate in Information Technology outsourcing projects rooted in the changes occurred due to adapting with this strategy. Moreover, mismanagement of these changes can be considered as a cause for many of these failures which not only led to the failure of outsourcing process but also bring about additional risks and costs. The aim of this paper is to identify and prioritize change management requirements in supplying resources based on Information Technology services outsourcing process. Therefore, following a systematic literature review in preview of Information Technology outsource and change management researches, 12 semi-structured interviews were conducted by experts in the field of outsource and organizational change management. Finally, factors affecting change management success in Information Technology outsourcing were prioritized using Interpretive-Structural Modeling. The present study has contributions both to the developed model and the research methodology in outsource researches domain.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مونا جامی پور | jami pour
استادیار مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه حضرت معصومه س ، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه حضرت معصومه (Hazrat e masoumeh university)

محمد حسین شرکت | mohammad hossein شرکت
دکتری مدیریت سیستم، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حمیدرضا یزدانی |
استادیار، مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_61800_6d9765ce6aa395060d27dfc68e03239a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-428508.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات