این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۷-۳۲
عنوان فارسی
مدل ساختاری تأثیر دوسوتوانی برند دانشگاه بر تعهد دانشجویان با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و تصویر برند دانشگاه (مورد مطالعه: برند پیام نور)
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر بررسی نقش دوسوتوانی برند دانشگاه بر تعهد دانشجویان به دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی با توجه به نقش میانجی عملکرد برند و تصویر برند دانشگاه بود. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه پیام نور استان یزد بود و حجم نمونه با فرمول کوکران، 359 تعیین شد. ابزار گردآوری دادهها، چهار پرسشنامه بود. برای بررسی پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ و برای بررسی روایی از روش روایی منطقی (روایی محتوا) و روایی سازه (تحلیل عاملی تأییدی) استفاده شد. تحلیلهای توصیفی و آزمون همبستگی با استفاده از نرمافزار اسپیاساس و تحلیلهای مربوط به مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار لیزرل انجام شد. نتایج مدل ساختاری نشان داد که در دانشگاه پیام نور استان یزد، بعد اکتشافی دوسوتوانی برند بر عملکرد برند تأثیر دارد اما بعد بهرهبرداری تأثیر ندارد. عملکرد برند دانشگاه بر تصویر برند دانشگاه و همچنین تصویر برند بر تعهد دانشجویان تأثیر دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دوسوتوانی برند، عملکرد برند، تصویر برند، تعهد دانشجویان،
عنوان انگلیسی
Structural Model of Influence of Brand Ambidexterity on Studentsʼ Commitment with Considering Mediating Role of Brand performance and Brand Image (Case: Brand of Payame Noor)
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The aim of this research is to investigate the effect of brand ambidexterity on studentsʼ commitment for higher education with considering mediating role of brand performance and brand image. This study is an applied research in terms of purpose and a descriptive-survey research in terms of method. The statistical population is the students of Payam-e-Noor University in Yazd province. A sample comprising of 359 members was selected using simple random sampling method. The statistical instruments consisted of four questionnaires. Reliability of the scales was confirmed by Cronbach’s alfa and validity of the scales was confirmed by confirmatory factor analysis. For analyzing data, Structural Equation Modeling was employed.The results revealed that exploratory strategy has a direct, positive and significant impact on brand performance. Exploitative strategy has no effect on brand performance. Brand performance has a direct, positive and significant impact on brand image. Brand image has a direct, positive and significant impact on studentsʼ commitment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیده شکاری |
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_26658_e5d74379f79349da4927a5cc9d9df0e7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-421023.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات