این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۹، شماره ۱۹، صفحات ۷۳-۹۰
عنوان فارسی
عوامل زیربنایی خصوصیات یادگیری زبان انگلیسی در کلاس
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه سعی در یافتن عواملی دارد که زیربنای خصوصیتهای فراگیری زبان انگلیسی در کلاس را میسازند. بدین منظور مقیاس یادگیری زبان انگلیسی که شامل 41 ویژگی میباشد در پروژه حاضر ساخته شده و به 388 دانش اموز پیش دانشگاهی در مدارس انتفاعی و غیرانتقاعی در شهر نیشابور و منطقه زبرخان داده شد. بکارگیری تحلیل عاملی از طریق پرینسپل اکسیس قاکترین و رتیت کردن عوامل با بکارگیری روش وریمکس با نرمالسازی کایزر نشان داد که ویژگیهای مطرح شده در روی 12 عامل لود می کنند: تقویت کننده یادگیری, تسهیل، تعیین، داوطلب شدن، شیوه تدریس، احساس، نوع نگرش به خارجیها و فرهنگ آنها، دخیل کردن، تطبیق، ارتقا، بیان معلم و تفاوتهای فردی نامگذاری شدند. نتایج به دست امده ارایه و مورد بحث قرار گرفتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Factors Underlying Characteristics of Acquisition of English Language in EFL Classrooms
چکیده انگلیسی مقاله
This study tried to find out what factors underline the characteristics of acquisition of English language in EFL classrooms. To this end, the Characteristics of English Language Acquisition Scale (ELAS) consisting of 41 items was designed by the researchers of this study and administered to 388 pre University Iranian EFL students at various private and public schools in Neyshabour and Zebarkhan. Factor analysis was run to determine the number of factors underlying the scale. The application of Principle Axis Factoring and rotating the extracted factors showed that the characteristics loaded acceptably on twelve factors underlying the learners’ EFL acquisition, i.e., learning boosters, facilitation, determination, voluntary, teaching methodology, affective factors, attitudes toward foreign speakers and their culture, learner engagement, adjustment, enhancement, teachers' output and individual differences. The results are discussed and suggestions are made for future research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مصطفی یونسی |
phd candidate, ferdowsi university of mashhad
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
ابراهیم خدادادی |
assistant professor, ferdowsi university of mashhad
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_6255_2740686be535cc111c8fcd0fa1e6bfd3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/487/article-487-411523.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات