این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۹، شماره ۱۹، صفحات ۵۳-۷۲

عنوان فارسی تهیه و تدوین مطالب درسی و فهرست واژگانی در آموزش زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک؛ روشی تقلیل‌گرایانه
چکیده فارسی مقاله نگی (1988) بیان می­کند که یادگیری لغات پیش نیازی مهم در درک مطلب است. با استفاده از روشی تقلیل­گرایانه و در نظر گرفتن چشم­اندازهای مورد نظر برای تهیه و تدوین مطالب درسی این مطالعه با هدف ایجاد فهرست واژگانی متون انگلیسی برای اهداف آکادمیک انجام گرفت. این مطالعه 6479 صفحه، 2،081،678 واژه، 63،825 واژه بدون تکرار را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد. بر این اساس تعداد 636 واژه براساس فراوانی و تکرار در متون مختلف بعنوان فهرست واژگانی در انگلیسی برای اهداف ویژه آکادمیک انتخاب گردید. قدرت پوششی این واژه­ها در متون مختلف آکادمیک بیان کننده این مطلب است که این واژه­­نامه نقش مهمی در متون مختلف آکادمیک دارد. یافته­های این تحقیق می­تواند کمکی برای طراحان مواد و محتوای مطالب درسی، در طراحی کتاب­های آکادمیک دانشگاهی باشد. علاوه بر این یادگیری این واژه ها توسط فراگیران می­تواند آنها را در مهارت های نوشتاری و خواندن متون انگلیسی یاری رساند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Material Development and English for Academic Purposes Word Lists; a Reductionist Approach
چکیده انگلیسی مقاله Nagy (1988) states that vocabulary is a prerequisite factor in comprehension. Drawing upon a reductionist approach and having in mind the prospects for material development, this study aimed at creating an English for Academic Purposes Word List (EAPWL). The corpus of this study was compiled from a corpus containing 6479 pages of texts, 2,081,678 million tokens (running words) and 63825 types (individual words), and 2615 word families from online resources. The created EAPWL included 636 word families, which accounted for 12%of the tokens in the EAPWL under study. The high word frequency and the wide text coverage of this word list confirm that this word list plays an important role in English for Academic Purpose texts and hence can be a justified resource for material development in the field. From these findings, it can be concluded that the EAPWL created in this study can serve as a guide for material developers and syllabus designers especially in designing course-books, in addition learning these words by learners can help them in better understanding of their texts, and development in their writing and reading comprehension.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا خانی |
associate professor, ilam university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)

مصطفی سعیدی |
ma at tefl, ilam university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_6254_df6b4e10ed973bbb0a4db7b6571b6695.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/487/article-487-411522.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات