این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۹

عنوان فارسی اثر ابعاد فرهنگ سازمانی بر میزان نوآوری سازمانی در شرکت های تجاری کشاورزی (مورد مطالعه: استان زنجان)
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف این تحقیق توصیفی- همبستگی بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر میزان نوآوری سازمانی در شرکت­های تجاری کشاورزی بود. جامعه آماری این تحقیق را 280 نفر از کارشناسان شرکت­های تجاری کشاورزی در استان زنجان تشکیل دادند که براساس جدول کرجسی و مورگان، نمونه‌ای 200 نفری از آنان با روش نمونه­گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها پرسشنامه‎های استاندارد به‌کار گرفته شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر پانلی از متخصصان تأیید شد و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز از طریق بررسی مدل اندازه­گیری و پس از انجام‌دادن اصلاحات لازم به‌دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها روش چندمتغیره مدل­سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. براساس نتایج، فرضیه­های تحقیق تأیید و نشان داده شد چهار بعد فرهنگ سازمانی شامل درگیرشدن در کار، سازگاری، رسالت و انطباق­پذیری اثر مثبت و معنا­داری بر متغیر وابسته نوآوری سازمانی در شرکت­های تجاری کشاورزی استان زنجان می‌گذارند. با توجه به یافته­های پژوهش، می‎توان نتیجه گرفت بهبود فرهنگ سازمانی و ابعاد آن به‌طور مستقیم به تقویت و توسعه نوآوری سازمانی در شرکت­های تجاری کشاورزی منجر می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effect of Organizational Culture Dimensions on Organizational Innovation in the Agricultural Commercial Ventures (Case study: Zanjan Province)
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this descriptive- correlative research was to study the effect of organizational culture dimensions on organizational innovation in the Agricultural Commercial Ventures. The statistical population of the research consisted of 280 experts of the ventures in Zanjan province. According to the Krejcie and Morgan (1970) Table, a sample size of 200 was selected using a proportionate stratified sampling method. The standard questionnaires were used to collect the data. The content validity of the questionnaire was confirmed by a panel of experts. The construct validity and the composite reliability of the research instrument were tested by estimating the measurement model and they were satisfied after making necessary corrections. The data were collected and analyzed using Structural Equation Modeling (SEM) multivariate technique. The results showed that the research hypotheses were confirmed and the four dimensions of organizational culture including engagement, compatibility, mission and versatility had a positive and significant effect on the dependent variable of organizational innovation in the ventures. Based on the findings, it can be concluded that improving organizational culture and its dimensions directly result in reinforcement and development of organizational innovation in the Agricultural Commercial Ventures.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح اله رضایی |
دانشیار، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

فاطمه مغانلو |
کارشناس ارشد، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

مهدی قهرمانی |
مدیر، سازمان جهاد کشاورزی زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: سازمان جهاد کشاورزی


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_61280_28fac8ed8eec01c507499059c4567fde.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-401276.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات