این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدلسازی در مهندسی، جلد ۱۴، شماره ۴۷، صفحات ۳۳-۴۰

عنوان فارسی مدل سازی پاسخ بهینه روسازی آسفالتی به کمک روش اجزای محدود
چکیده فارسی مقاله عوامل گوناگونی همچون مقدار بار، سرعت، اثر چرخ، زمان (نرخ بارگذاری)، تناوب استراحت، دما، وضعیت تنش، مد بارگذاری، پیر شدگی و رطوبت می تواند بر رفتار آسفالت در برابر تغییر شکل و کارایی تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین این عوامل نقش سرعت بر کرنش کششی انتهای لایه آسفالتی می‌باشد، که منجر به شایع ترین نوع خرابی (خستگی) می‌باشد. در این مطالعه، با استفاده از نرم افزارهای آباکوس، انسیس و تری‌دی‌موو،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خروجی مورد نظر استخراج گشته، سپس مقایسه‌ای بین این سه نرم‌افزار صورت گرفته است. مدلسازی دینامیکی با تکیه بر رفتار الاستیک لایه‌ها صورت گرفته، این تحقیق همچنین شامل تاثیر سرعت بارگذاری برکرنش کششی زیر لایه آسفالتی نیز می‌باشد. نتایج نشان داده که نرم افزار اباکوس نسبت به انسیس، سریع تر و جامع تر برای تحلیل روسازی می باشد. همچنین تری‌دی‌موو،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به آباکوس و انسیس در مدل های مختلف ویسکو سریعتر عمل کرده، ولی آباکوس تحلیل دینامیک متنوع‌تر و قوی‌تری دارد. مقایسه بین سرعت های مختلف نشان داد سرعت های بالا، خرابی کمتری را در بر دارد. به طور کلی تاثیر سرعت بر کرنش کششی زیر لایه آسفالتی در سرعت های پایین چشمگیرتر است، در سرعت های پایین به دلیل نزدیک شدن به حالت استاتیک این تغییرات به وجود می آید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل دینامیکی، کرنش کششی، رویه آسفالتی، سرعت بارگذاری،

عنوان انگلیسی Optimal Response Modeling of Asphalt Pavement Using Finite Element Method
چکیده انگلیسی مقاله A variety of factors such as amount of load, velocity, wheel impact, time (loading rate), rest periods, temperature, and stress state, loading modes, aging and moisture can affect the asphalt behavior against deformation and efficiency. One of the most important factors is the effect of velocity on the tensile strain of the asphalt sub-layer, which leads to the most common type of failure (fatigue). In this study, using Abaqus, Ansys and 3D move soft wares, the desired and then a comparison between these three soft wares has been made. Dynamic modeling is conducted relying on the elastic behavior of layers. The study also includes the impact of loading speed on tensile strain of asphalt sub-layer. Results have indicated that Abaqus software compared with Ansys operates faster and more comprehensive for pavement analysis. In addition, 3D move compared with Abaqus and Ansys operates more rapidly in various model of the visco, but Abaqus has a more varied and stronger dynamic analysis. The comparisons between different velocities showed that high velocities include less fatigue failure. In general, the impact of velocity on the tensile strain in the asphalt sub-layer is more remarkable at low velocities. At low velocities, changes occur due to approaching to the static mode.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامعلی شفابخش |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

حسین نادرپور |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

مانا معتمدی |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://modelling.journals.semnan.ac.ir/article_2419_c61948cbf2cac0e5c562b721be79c496.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1058/article-1058-398280.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات