این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدلسازی در مهندسی
، جلد ۱۴، شماره ۴۷، صفحات ۲۱-۳۲
عنوان فارسی
ارزیابی قابلیت اطمینان قابهای خمشی فلزی با استفاده از روش شبیهسازی وزنی و درونیابی تابع پایه شعاعی
چکیده فارسی مقاله
قابهای خمشی فلزی جزء متداولترین سازههای ساختمانی هستند. این سیستم سازهای به سبب عواملی نظیر نقصان در ساخت و خصوصا فراهم نشدن صلبیت کامل در اتصالات، ویژگیهای مصالح و یا اعمال بارهای پیش بینی نشده تحت تاثیر عدم قطعیتهایی است که میتواند ایمنی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهند. تئوری قابلیت اطمینان سازه با در نظر گرفتن این عدم قطعیتها و ترکیب آن با تئوری احتمالات و سازه به ارزیابی سطح ایمنی سازه میپردازد. در این مقاله، قابلیت اطمینان و آنالیز حساسیت قابهای خمشی فلزی به کمک روش شبیهسازی وزنی مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای این منظور یک الگوریتم ترکیبی جهت برآورد احتمال خرابی و جستجوی نقطه طراحی با بکارگیری همزمان الگوریتم کرم شبتاب و روش متا-مدلِ تابع پایه شعاعی پیشنهاد شده است. کارایی رویکرد مذبور نخست بر روی چندین مثال عددی ارزیابی شده و سپس ایمنی و نیز حساسیت ایمنی نسبت به متغیرهای تصادفیِ یک قاب سه طبقه فولادی تحت یک شتابنگاشت مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته است. سطح ایمنی به دست آمده با نتایج دقیق حاصله از روش شبیهسازی مونت کارلو منطبق بوده است که بیانگر کارایی الگوریتم پیشنهادی است. نتایج برآورد ایمنی و آنالیز حساسیت بیانگر آن است که نقصان در ساخت اتصالهای گیردار در قابهای خمشی به شکل قابل توجهی احتمال خرابی قاب را تحت تاثیر قرار میدهد
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Reliability Analysis of Flexural Steel Frames by Using the Weighted Simulation Method and Radial Basis Function Interpolation
چکیده انگلیسی مقاله
Flexural steel frames are one of the most commonly used buildingâs structural systems. The safety of this structural system could be affected by the uncertainties such as imperfectness in construction (especially for imperfect rigid connection), material properties and effect of unexpected loads. By considering these uncertainties and combination them with the probability theories and structural engineering, structural reliability investigates the safety level of structure. In this paper by employing the weighted simulation method, reliability and reliability-based design optimization of the flexural steel frames is investigated. For this purpose, by simultaneously using the firefly algorithm and the Radial Basis Function Meta-Model, a hybrid algorithm to approximate the failure probability and design point is proposed. The efficiency of proposed framework firstly evaluated by solving several numerical examples and then the safety and parameters sensitivity of a three-story steel frame under an artificial acceleration is investigated. The results of the safety evaluation presented good agreement with the accurate results obtained by the Monte Carlo simulation. Results of the safety evaluation and sensitivity analysis show that the imperfectness in connections rigidity highly affects the failure probability of the frame.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهرالله رخشانی مهر | مهرالله rakhshani mehr
دفتر طرحهای عمرانی
محسن راشکی |
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
محمود میری |
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مهدی اژدری مقدم | azhdary moghaddam
دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://modelling.journals.semnan.ac.ir/article_2418_d01dd9c14817552e0fb62918410924ca.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1058/article-1058-398279.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات