|
علوم و فنون نظامی، جلد ۹، شماره ۲۴، صفحات ۱۰۷-۱۲۴
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی بکارگیری فناوری اطلاعات جهت استقرار مدیریت دانش در آجا با استفاده از نرم افزار SharePoint |
|
چکیده فارسی مقاله |
مدیریت دانش راهکاری موثر در مدیریت مهمترین سرمایه های سازمانی (کارکنان دانشی) است. عدم بکاری فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت دانش باعث بوجود آمدن مشکلاتی در سازمانها میگردد در مقابل آن بهره گیری از فناوری اطلاعات فراهم کننده هوش سازمانی است که به مسئولین و کارکنان سازمان کمک می کند تا به سهولت و سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود با رعایت وابستگی موضوعی و اطمینان از صحت دادهها دست یافته و تصمیمات بهتر با کارآیی بالاتری را اخذ نمایند. در این مطالعه سعی شده با بررسی موردی نرمافزار شیرپوینت که توسط شرکت مایکروسافت به منظور فراهم آمدن بستری برای انجام تعاملات دانشی درون سازمانی ارائه شده، الگوی نرم افزاری مناسبی را جهت پیاده سازی مدیریت دانش در آجا پیشنهاد نمود. در ادامه مشخصات عمومی و مزایای اختصاصی، مدیریت پیشرفته مستندات آن، سازگاری و ارتباط منطبق با مجموعه نرم افزاری آفیس، نمایش وضعیت حضور و ارتباط محاورهای، مقیاس پذیری و قابلیت توسعه، امنیت، توانایی پشتیبانپذیری و نیازمندیهای سختافزاری آن به بحث گذاشته شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
A model for using information technology to establish knowledgmanagement in army by “share point” software |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstact Knowledge management is an effective solution for managing the mostimportant organizational assets which means educated workers. There would besome problems in knowledge management without IT, whereas using it willensure organizational intelligence. IT helps leaders and workers of theorganization to achieve required information easily and quickly and accordinglythey will be able to verify the data and reach a better decision. In this study, weinvestigate the case of Share Point software by Microsoft Corporation. It isprovided to carry out knowledge transfer in an organization A suitable softwaremodel for implementation of knowledge management in the Army is suggested.Hence, general specifications and advantages of Share Point, its management ofadvanced documentation, adaptability with Office software, the quality ofdisplaying attendance, conversational use, scalability, expandability, security,supportability, and hardware have been discussed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سعید سلکی | - کارشناس ارشد مدیریت امور دفاعی، پژوهشگر دفتر پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا.
لیلی صالحی | - استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشکده بهداشت نویسنده مسئول سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی البرز (Alborz university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.qjmst.ir/article_22416_081d9f42b07717684359ed6ddd85526f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/985/article-985-387741.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|