مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۸۳-۱۰۲

عنوان فارسی اثر کیفیت سرویس‏های الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده بر رضایت مؤدیان مالیاتی در ایران
چکیده فارسی مقاله طراحی وب‌سایت‏های دولت الکترونیک با کیفیت سرویس نامناسب، یکی از مشکلات رایجِ دوران معاصر است. ارزیابی کاربران از کیفیت سرویس‏های الکترونیکی بر اساس ارزیابی آنها از کیفیت محتوا و ارائۀ سرویس است. در این پژوهش، ابتدا براساس مدل کیفیت سرویس دولت الکترونیک، مؤلفه‏های محتوا و ارائۀ سرویس مرتبط با سامانۀ مالیات بر ارزش افزوده در ایران شناسایی می‎شود؛ سپس نوعی مدل مفهومی برای بیان تأثیر این مؤلفه‏ها بر کیفیت سرویس و رضایت کاربران، توسعه داده خواهد شد. داده‏ها از طریق توزیع پرسشنامۀ الکترونیکی و با مطالعۀ موردی مؤدیان مالیاتی که از سرویس‏های سامانۀ مالیات بر ارزش افزوده استفاده می‏کنند، جمع‌آوری شده است. نتایج نشان می‏دهد مؤلفه‏های اجرای تراکنش و دسترس‏پذیری به‌ترتیب بیشترین تأثیر را بر کیفیت محتوا و ارائۀ سرویس می‎گذارند. به‌علاوه، ارزیابی مثبت کاربران از کیفیت محتوا و ارائۀ سرویس بر ارزیابی مثبت آنها از کیفیت کلی سرویس مؤثر است. این پژوهش، طراحی یک وب‏سایت دولتی با کیفیت سرویس مؤثر و مبتنی بر نیازهای کاربران را به‏منظور رضایتمندی و تشویق آنها بر پذیرش و استمرار استفاده از این سرویس‏ها پیشنهاد می‏دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of VAT e-Service Quality on Taxpayers’ Satisfaction in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The design of e-government websites with improper service quality is one of the common problems in the contemporary era. Users’ perceptions of e-service quality are affected by their perceived service content and delivery quality. In this study, based on the model of e-government service quality, first we identify the factors of service content and delivery related to Value Added Tax (VAT) system in Iran. Then, we develop a conceptual model that depicts the influence of these factors on service quality and users’ satisfaction. Data gathering is performed through electronic questionnaire and the case study of taxpayers using VAT services. The results show that transactional performance and accessibility respectively, have the greatest impact on quality of service content and delivery. In addition, the users’ positive perceptions of service content and delivery quality influence their positive perceptions of overall service quality. This study offers the design of a user-centric governmental website with effective service quality to improve users’ satisfaction and also to encourage the adoption and continuance use of these services.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم علی پور |
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

پیام حنفی زاده |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_60681_9d8bd4d7dcba11f16708e678cdae22ce.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-386279.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات